لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۵

علی یونسی: در صورت شکست حسن روحانی، «فاجعه» تکرار خواهد شد


علی یونسی می‌گوید که «اگر انتخابات کم سو و کمرنگ و کم‌نشاط شود، استبداد به طور کامل بر جامعه مسلط می‌شود».
علی یونسی می‌گوید که «اگر انتخابات کم سو و کمرنگ و کم‌نشاط شود، استبداد به طور کامل بر جامعه مسلط می‌شود».

دستیار رییس‌‌جمهوری ایران در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی و معاون امور زنان و خانواده‌ ریاست جمهوری به انتقادها و حملات محافظه‌کاران علیه دولت یازدهم واکنش نشان دادند.

به‌ گزارش روز پنج‌شنبه ۱۷ فروردین خبرگزاری ‌ایسنا، علی یونسی و شهیندخت مولاوردی در همایش «در تداوم تدبیر و امید»٬ دولت حسن روحانی را دولتی معرفی کردند که بعد از دوران هشت ساله ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد٬ کشور را در «شرایط نامناسبی» تحویل گرفت.

علی یونسی گفته که «طی هشت سال {ریاست جمهوری احمدی‌نژاد}٬ این‌گونه بود که با شعار عوام فریبانه مملکت را به دست گرفتند و فاجعه به بار آمد».

به گفته وی٬ در مقطع یادشده٬ «بالاخره دولت از ریل خارج شد و به جاده خاکی افتاد، اما مردم در سال ۹۲ حمایت کردند و دولت را در مسیر طبیعی خودش قرار دادند و همه آن کاری که صورت گرفته است ریل‌گذاری شده است».

دستیار حسن روحانی افزوده است: «یعنی بی‌اعتدال‌گرایی، افراط‌گرایی، دروغ‌پردازی و شیاد بازی‌ها را مردم تمام کرده‌اند و دولت در مسیر طبیعی و عقلانیت قرار گرفته است که باید حرکت کند».

یونسی٬ دولت مستقر را «بی‌رقیب» توصیف کرده و گفته که «تنها امید رقبا، بزرگ کردن کاستی‌هاست و این بزرگ کردن کمبودها آواری بر سر خود رقیب خواهد شد».

وی هشدار داده که در صورت شکست حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده٬ «فاجعه‌ای تکرار خواهد شد که آیندگان به ما بگویند شما با دست خود آباد کرده و خراب کردید».

یونسی همچنین در اظهاراتی معنادار اضافه کرد که «اگر انتخابات کم سو و کمرنگ و کم‌نشاط شود، استبداد به طور کامل بر جامعه مسلط می‌شود» و «انتخابات برای این است که نگذاریم فضا امنیتی شود».

مولاوردی: آواربرداری کردیم

گزارش دیگری حاکی است که شهین‌دخت مولاوردی، معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده‌ نیز طی سخنانی همایش «تداوم تدبیر و امید»٬ نسبت به انتقادهای محافظه‌کاران از عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود انتقاد کرده است.

وی «اتهامات و وارونه نمایی‌ها» علیه امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را «دروغ‌پردازی» دانسته است.

مولاوردی افزوده که این معاونت در دوران مسئولیت وی تلاش کرده «نگاه انسانی به زنان را ترویج» کند و «در واقع یک ریل‌گذاری را به زعم خودمان انجام دهیم. معمولا دولت‌ها وقتی روی کار می‌آیند در مرحله اول ریل گذاری می‌کنند، اما ما آواربرداری هم کردیم».

وی دولت یازدهم را «میراث‌دار» شرایطی دانسته که از «ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به تحلیل، تحلیلگران کشور به یک بن‌بست رسیده بود».

مولاوردی همچنین «القای تقابل» حسن روحانی با آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، را بخشی از «تخریب‌ها و دروغ پردازی‌ها» علیه دولت معرفی کرد.

پیش از اظهارات یونسی و مولاوردی٬ مجید انصاری٬ معاون حقوقی رییس‌‌جمهوری ایران نیز گفته بود که دولت حسن روحانی دو سال اول «فعالیت خود را صرف آواربرداری» کرد.

به گفته وی٬ دولت یازدهم دو سال وقت خود را صرف «اصلاح مسیر قطار توسعه کشور کرد که منحرف شده بود».

این اظهارات چهره‌های کابینه روحانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و افزایش حملات محافظه‌کاران نسبت به عملکرد دولت حسن روحانی به ویژه در حوز‌های اقتصادی و سیاست خارجی بیان می‌شود.

محمود احمدی‌نژاد نیز به تازگی با انتشار دو بیانیه٬ به انتقادهای دولت روحانی از عملکرد هشت ساله خود پاسخ داده و دولت روحانی را دولتی بدون «دستاورد» معرفی کرده است.

انتقادها از عملکرد دولت یازدهم در حالی صورت می‌گیرد که حسن روحانی با دفاع از دستاوردهای دولت خود٬ برخی از آنها به ویژه در حوزه اقتصاد را «بی‌سابقه» می‌داند.

XS
SM
MD
LG