لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۱

ذوالنور: اگر احمدی نژاد به قهر خود ادامه می داد استيضاح می شد


مجتبی ذوالنور می گويد: «اگر رای عدم کفايت سياسی احمدی نژاد در اين مجلس مطرح می شد، بالاترين رای عدم اعتماد تاريخ را می گرفت.»
مجتبی ذوالنور می گويد: «اگر رای عدم کفايت سياسی احمدی نژاد در اين مجلس مطرح می شد، بالاترين رای عدم اعتماد تاريخ را می گرفت.»
جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران می گويد در ۱۱ روزی که احمدی نژاد سر کار خود حاضر نشد ۲۰۰ نفر از شخصيت های نظام با او صحبت کردند ولی فايده ای نداشت و سرانجام «وی از روی اجبار سر کار آمد چون ضرب الاجل مجلس تمام شده بود.»

مجتبی ذوالنور طی سخنانی در همايشی با عنوان «بصيرت و جهاد علمی» به رابطه ميان اسفنديار رحيم مشايی و محمود احمدی نژاد پرداخته و آنها را به لاله و لادن، دو قلوهای ايرانی که در جريان يک جراحی جان خود را از دست دادند، تشبيه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی اظهار داشت: «برخی می گويند اگر احمدی نژاد و مشايی را از هم جدا کنيم درست می شود. احمدی نژاد و مشايی مانند لاله و لادن دو قلوهای به هم چسبيده هستند که وقتی آنها را جراحی کردند هر دو از بين رفتند.»

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران، نمايندگان مجلس را به سه دسته تقسيم کرده است؛ جريان محافظه کار که اکثريت کرسی ها را در اختيار دارند، نمايندگانی که از همان اول عليه دولت بودند و نمايندگانی که به گفته وی، «بی تاثير» و «بی خاصيت» هستند.

آقای ذوالنور گفته است: «در آن ۱۱ روزی که احمدی نژاد قهر کرده بود ۲۰۰ نفر از شخصيت های نظام به صورت تلفنی و حضوری با او صحبت کردند ولی فايده ای نداشت.»

وی افزود: «به تعبير بنده احمدی نژاد رغبتا بر سر کار نيامده است و از روی ناچاری و اجبار آمد، چون مجلس ملتهب شده بود و ضرب الاجل هم تمام شده بود و اگر آن روز سر کارش حاضر نمی شد، فردای آن روز استيضاح می شد.»

اشاره جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه به اختلاف ميان رييس جمهور ايران و رهبر جمهوری اسلامی بر سر ادامه کار حيدر مصلحی در وزارت اطلاعات است.

آقای احمدی نژاد فروردين ماه گذشته با استعفای حيدر مصلحی موافقت کرد ولی آيت الله علی خامنه ای در نامه ای به وزير اطلاعات خواستار ادامه کار او شد.

دخالت رهبر ايران در اين موضوع باعث شد تا رييس جمهور ايران به مدت ۱۱ روز به حالت قهر از حضور در دفتر ریاست جمهوری خودداری کند.

اين اقدام محمود احمدی نژاد واکنش شديد هواداران آيت الله خامنه ای را برانگيخت و وی متهم به مقابله با دستورات ولی فقيه جمهوری اسلامی شد.

همزمان برخی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی از جمله اسدالله بادامچيان اعلام کردند که نمايندگان اقدامات خود را با اخطار غير مستقيم آغاز کردند و «آماده بودند تا اقدام نهايی قانونی خود را انجام دهند.»

اکنون، مجتبی ذوالنور می گويد: «اگر رای عدم کفايت سياسی احمدی نژاد در اين مجلس مطرح می شد، بالاترين رای عدم اعتماد تاريخ را می گرفت.»

وی با اشاره به «جريان انحرافی» که در ماه های اخير وارد ادبيات سياسی جمهوری اسلامی شده است، گفت که «فضای جامعه برای برخورد مناسب نيست، بنابر اين بايد مدارا کرد، به اين معنی که نگذاريم باند انحرافی هر کاری دلش می خواهد انجام دهد.»

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه افزود: «بارها احمدی نژاد گفته که من، يعنی مشايی، و مشايی يعنی من. بنابراين الان فضای اينها به گونه ای است که اگر عملی شود هر دو از بين می روند.»

اسفنديار رحيم مشايی، رييس دفتر و پدر عروس محمود احمدی نژاد، از سوی اصولگرايان به رهبری «جريان انحرافی» در دولت دهم متهم شده است که به گفته آنها، در صدد دخالت در انتخابات مجلس برای کسب اکثريت کرسی های آن و تضعيف نقش روحانيت در اداره امور جمهوری اسلامی است.

در همين حال، سايت «شفاف نيوز» که نزديک به محمد باقر قاليباف، شهردار تهران، است در يادداشتی مشابه با اظهارات ذوالنور گفته است: «رئيس جمهور احمدی نژاد با مشايی هم فکر و نزديک است و به گفته برخی کارشناسان سياسی اين دو، يک روح اند در دو کالبد.»

نويسنده اين يادداشت خواستار آن شده که به اين «بازی خطرناک» که «کار، کار مشايی است» خاتمه داده شود چون به گفته آن، «اساساً برای مردم قابل باور نيست که عده ای اتفاقات دولت را به دو گروه خوب و بد تقسيم کنند. هر چه کار خوب است تصميم دکتر احمدی نژاد و هر چه کار بد است ناشی از تاثير گذاری اطرافيان رئيس جمهور است! به نظر می رسد مردم ديگر به اين گزاره اعتقادی ندارند و معتقدند که احمدی نژاد و مشايی بسيار به هم نزديک اند و در بسياری از موارد بسيار به هم شبيه اند.»
XS
SM
MD
LG