لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۵

ساخت منازل مسکونی با چاپگر سه‌بعدی


شرکت «وين سان» در چين از ساختمان‌هايی پرده‌برداری کرد که با فناوری چاپگر سه‌بعدی ساخته شده‌اند. اين ساختمان پنج طبقه، بزرگترين بنايی است که تاکنون با چاپگر سه‌بعدی ساخته شده است.

برای ساخت اين بنا، از مخلوطی از سيمان و مواد بازيافتی استفاده شده است. چنين ترکيبی اجازه می‌دهد هزينه ساخت تا حد زيادی کاهش پيدا کند.

سال گذشته شرکت «وين سان» در گزارشی که در «کوارتز» منتشر شد، اعلام کرد توانسته ساختمانی با استفاده از چاپگر سه‌بعدی، ۱۰ ساختمان يک خوابه در کمتر از ۲۴ ساعت بسازد.
هزينه ساخت هريک از اين خانه‌های يک خوابه، چيزی معادل چهار هزار و ۸۰۰ دلار بود.

به گزارش سایت «تری دیرز» شرکت وين سان در مراسم افتتاح اين دو بنا و در نمايشگاهی اعلام کرد هر دو ساختمان با کمک فناوری چاپگر سه‌بعدی ساخته شده‌اند.

بازرسان ساختمانی از شرکت «رونگ‌کوان» هر دو ساختمان را بازديد کرده و اعلام کردند هر دو از استانداردهای کامل ساختمان سازی برخوردار هستند.

استفاده از مواد بازيافتی اجازه می‌دهد سرمايه‌گذاران به اين فناوری علاقمند شده و در آن مشارکت کنند.

اين گزارش می‌گويد تايوان برای ساخت چند مجتمع مسکونی با شرکت «وين‌سان» قرارداد بسته است. همچنين دولت مصر هم ۲۰ هزار خانه يک‌خوابه کوچک سفارش داده است.

به گزارش سايت «سيتی لب»، «وين‌‌سان» در بيانيه‌ای اعلام کرد ساخت و سازهای خود را به زودی در ۲۰ کشور جهان از جمله آمريکا، عربستان سعودی و قطر شروع خواهد کرد.

اين شرکت همچنين در حال کار روی پروژه‌ای است که بتواند شن‌های بيابان را به مواد ساخت و ساز برای ساختن بنا، تبديل کند.

گزارش ویدیویی کوتاه در مورد این پروژه روی شبکه عمومی آسوشیتد پرس در یوتیوب:

XS
SM
MD
LG