لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۳

نوشاد عالمیان با شکست در برابر حریف آلمانی، حذف شد


نوشاد عالمیان
نوشاد عالمیان
نوشاد عالمیان، ورزشکار ایرانی رشته پینگ پنگ که توانسته بود دو حریف قبلی خود را از پشت سر بردارد، روز دوشنبه مقابل حریف آلمانی قرار گرفته و در چهار ست پیاپی شکست خورده و از حضور به مرحله یک هشتم نهایی المپیک، بازماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، نوشاد عالمیان روز دوشنبه مقابل «تیمو بول» پینگ پنگ باز مطرح آلمان و دارنده نشان نقره المپیک پکن و از قهرمانان اروپا قرار گرفت.

این گزارش می گوید این رقابت در کل ۲۳ دقيقه طول کشید و نوشاد عالمیان با نتايج (۱۱-۸، ۱۱-۵، ۱۲-۱۰، ۱۲-۱۰) تن به شکست داد و از راه‌يابی به جمع ۱۶ پينگ پنگ باز برتر المپيک بازماند.

عالمیان پیش از این و در روز یکشنبه با اشاره به این که باید به مصاف حریف قدرتمندی از کشور آلمان برود، گفته بود: «برای برد رقابت خواهم کرد، اما حریف آلمانی من بسیار قدرتمند است. او نفر سوم جهان و نفر اول اروپا و در رده تیمی هم به مقام دوم المپیک رسیده است. سه سال پیش در رده جوانان با او بازی کردم که بازی نزدیکی بود اما شکست خوردم. امیدوارم که این بار بتوانم بازی بهتری ارائه کنم.»

عالمیان که دردور مقدماتی با قرعه استراحت روبه رو شده بود، درنخستین دیدار خود هان جاستین استرالیایی را با نتیجه ۴ برصفر و به ترتیب با نتایج ۱۱-۵، ۱۱-۷، ۱۱- ۷ و ۱۳-۱۱به جمع ۳۲ نفر بر‌تر این رقابت‌ها راه یافت.

این گزارش می گوید عالميان در ست نخست عملکرد پاياپايی با حریف آلمانی داشت اما امتيازهای پايانی را از دست داد. در ست دوم حريف آلمانی بسيار بهتر کار کرد و عالميان که فاصله زياد امتيازات را ديد خودش را خسته نکرد.

در ست سوم عالميان بازی را با تلاش چدی شروع کرد و با ايجاد اختلاف زياد در آستانه برد قرار داشت اما در حالی که ۱۰ بر ۶ پيش بود ۱۲ بر ۱۰ باخت.

ست پايانی هم با نتيجه‌ی ۱۲بر ۱۰به سود بول تيمو به پايان رسيد. در همین ست آخر عالميان توانست اختلافات را جبران کرده و ۱۰-۱۰ مساوی کند،‌اما در پايان بازی را ۱۲ بر ۱۰ واگذار کرد.

آقای عالمیان پس از بازی به خبرنگار ایسنا گفت: «حريفم بسيار با تجربه بود و از فرصت‌ها استفاده کرد و پيروز شد. اين پينگ‌پنگ باز آلمانی ۳۲ سال سن دارد که نزديک به ۱۵ ـ ۲۰ سالش را در پينگ‌پنگ پشت سر گذاشته و تجربه المپيک‌هايی که در آنها حضور داشته به خوبی در نحوه بازی‌اش ديده می‌شود. او تنها اروپايی است که می‌تواند پينگ‌پنگ بازهای چينی را ببرد.»
XS
SM
MD
LG