لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۵

واکنش ها به آی فون ۵، محصول جدید شرکت اپل


روزنامه بريتانيايی « ديلی تلگراف» در بخش تکنولوژی وب سايت خود نظرات گروهی از کارشناسان ارشد و مديران بخش فن آوری موسسات ارتباطی و رايانه ای را در مورد محصول جديد شرکت اپل « آی فون ۵ » منعکس کرده است . به نظر می رسد که ضمن اظهار رضايت عمومی از اين محصول جديد آنها مجهز نبودن موبايل جديد به فن آوری پرداخت مبلغ اشتراک را يک نقطه ضعف می دانند.

از جمله مسائلی که کارشناسان به آن اشاره می کنند ابعاد صفحه اين محصول جديد است که به نسبت آی فون های قبلی يک پيشرفت قابل ملاحظه است. شرکت اپل در هر محصول جديد خود به جای افزودن فن آوری های زيادی که اکثر کاربران واقعا از آن استفاده نمی کنند سعی می کند همان خدمات و توانايی های قبلی را به شکل موثر تر و پيشرفته تری ارائه دهد.

آی فون ۵ با افزايش ابعاد صفحه و تقويت نرم افزارهای موجود در مدل های قبلی توانسته است به مدل های ديگر تلفن های موبايل که با سيستم عامل اندرويد کار می کنند نزديک تر شود.
روزنامه «ديلی تلگراف» از قول گروه ديگری از کارشناسان می افزايد که کاربران موبايل و کارشناسان فن آوری های جديد انتظار داشتند که شرکت اپل در محصول جديد خود به سرعت نرم افزارها، کيفيت دوربين، ابعاد صفحه و کابل بهتری برای اتصال توجه کند و تمام بهبودهايی که در اين موارد صورت گرفت مسلما مورد استقبال قرار خواهند گرفت. ولی نگنجاندن سيستم پرداخت حق اشتراک مستقل مسلما يک ضعف تلقی خواهد شد.

نحوه پرداخت حق اشتراک از مدت ها پيش برای کاربران تلفن های موبايل يک مسئله مهم بوده است و انتظار می رفت که شرکت اپل با تکيه بر توانايی های تکنولوژيک خود بتواند سيستم بهتر و راحت تری را برای اين کار ابداع کند. شايد نگنجاندن اين خدمات در محصول جديد اپل فرصتی باشد برای شرکت های رقيب تا اين فن آوری را در مدلهای بعدی خود بگنجانند.

با در نظر گرفتن همه نقاط قوت و برخی کمبودهای آی فون ۵ بايد ديد که مشتريان غير وفادار شرکت اپل در مقابل اين محصول جديد چه واکنشی نشان می دهند. ترديدی نيست که با وجود رقابت موجود در بازار تلفن های موبايل شرکت های ارائه کننده خدمات موبايل برای قانع کردن مشتريان خود به روی آوری به سمت محصول جديد بايد سخت تلاش کنند.

برخی ديگر از کارشناسان به انجام نظرسنجی های کم دامنه و پراکنده در ميان کاربران اشاره کرده و می گويند حدود ۴۵ درصد از مشتريان فعلی شرکت اپل در واکنش اوليه خود گفته اند که آی فون ۵ را می پسندند. اين حد از وفاداری به محصولات اپل استخوانبندی اصلی بازاری است که اين شرکت به آن تکيه دارد.
XS
SM
MD
LG