لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۸

نارضايتی هواداران ايرانی از پيوستن دژآگه به العربی قطر


اشکان دژآگه، ستاره فوتبال ايران به تيم العربی قطر پيوست تا پيراهن شماره ۱۰ اين تيم را بپوشد. سايت باشگاه فولام با تاييد خبر اين انتقال نوشته او در ازای مبلغی نامعلوم راهی قطر شده است.

مسعود زراعی دروازه‌بان شماره يک العربی هم متولد ايران است اما تابعيت قطر را دارد و برای تيم ملی اميد قطر بازی کرده است.

اشکان طی دو سال بازی در جنوب غرب لندن در ۴۹ بازی به ميدان رفت و ۶ گل به ثمر رساند. سايت فولام نوشته او در ديدارهای حساس عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود بر جای گذاشت. همه اعضا و طرفداران باشگاه فولام از دژاگه به خاطر تلاش‌های او در طول حضورش تشکر می‌کنند.

فليکس ماگات سرمربی فولام نيز درباره جدايی اين بازيکن گفت: با اشکان صحبت کردم. ما به اين نتيجه رسيديم که بهترين تصميم برای اشکان و باشگاه، ترک فولام است. او در طول حضورش در لندن نمايش‌ خوبی ارائه داد و گل‌های خاطره‌انگيزی به ثمر رساند. اگرچه راهمان از هم جدا شد. ما وظيفه داريم با بازيکنانی کار کنيم که با باشگاه قرارداد دارند و برای يک هدف می‌جنگند. برای اشکان در العربی، آرزوی موفقيت دارم.

پيوستن دژاگه به العربی، موجی از انتقادات را نزد هواداران ايرانی در پی داشت. آنها با کامنت‌هایی در صفحه فيسبوک دژآگه، نارضايتی خود را از پايان حضور بهترين بازيکن فوتبال ايران در ليگ برتر انگلیس ابراز می‌‌کنند. پست‌های آخر دژاگه در صفحه فيسبوکش که توسط خود او به روز رسانی می‌شود، پر است از هزاران کامنت به زبان‌های فارسی و انگليسی که تصميم اشکان را غير قابل باور دانسته‌اند. برخی از این کامنت ها توهین آمیز است.

در سال‌های اخير غير از مهدوی‌کيا و هاشميان، تقريبا تمام بازيکنان شاخص فوتبال ايران سابقه حضور در ليگ‌های خليج فارس را داشته‌اند. از علی کريمی و علی دايی گرفته تا کريم باقری، خداداد عزيزی، فرهاد مجيدی، جواد نکونام، مسعود شجاعی، مجتبی جباری و آندرانيک تيموريان.

دژآگه در حالی راهی قطر شده که سه پيشنهاد جدی از هرتا برلين در بوندس ليگا، همچنين اورتون و وستهام در ليگ برتر انگلیس داشت. او همچنين می‌توانست به حضورش در باشگاه لندنی فولام ادامه دهد اما چنين تمايلی نداشت.

دن پترسکيو ستاره سابق چلسی و تيم ملی رومانی هدايت العربی را برعهده دارد. او پيش از اين سرمربی دينامو مسکو بود.

اشکان تنها صيد گران قيمت العربی نيست. پابلو هرناندز از باشگاه سوانسی در ليگ برتر و عضو سابق تيم ملی اسپانيا هم در ۲۹ سالگی به خليج فارس آمده است. پائولينيو برزيلی هم از باشگاه ليوورنو آمده است تا در کنار هرناندز و دژآگه، قطب جديد فوتبال آسيا را شکل دهند.

گمانه‌زنی‌ها درباره رقم دريافتی دژآگه از باشگاه العربی متفاوت بوده است. روزنامه مترو چاپ لندن نوشته رقم قرارداد دژاگه برای رفتن به قطر ۵ ميليون پوند بوده و اين بازيکن سالانه چهار ميليون پوند نيز دستمزد دريافت خواهد کرد.

هفته‌نامه کيکر آلمان در گزارشی نوشت: «پيشنهادی جذاب، دژاگه را به قطر کشاند. او با ۲۸ سال سن بعد از حضوری خوب در جام جهانی راهی تيم العربی شد و ظاهراً آنجا درآمد ساليانه‌‌اش بيش از ۶ ميليون يورو خواهد بود.»

روزنامه ديلی ميل انگليس هم نوشت عملکرد مهاجم ۲۸ ساله ايران در جام جهانی و طی حضور در فولام درخشان بود اما پيشنهاد سه و نيم ميليون پوندی العربی را پذيرفت. اين انتقال در پی حضور مثبت در آزمایش پزشکی روز دوشنبه تحقق يافته است.

اشکان در آلمان سابقه بازی در پست مهاجم را دارد. در فولام نيز در بال راست و بال چپ به ميدان می‌رفت اما در تيم ملی ايران هافبک پشت مهاجم هدف است. او سال ۱۳۶۵ در تهران متولد شده، در باشگاه‌های هرتابرلين و ولفسبورگ در بوندس‌ليگا بازی کرده و سال ۲۰۱۲ با قراردادی سه ساله به فولام پيوسته است.

دژآگه که ستاره بی‌چون و چرای فولام در هفته‌های پايانی ليگ برتر بود و گل‌های زيبايی هم برای تيمش زد، با حضور در جام جهانی تعداد بازی‌های ملی‌اش را به عدد ۱۷ رساند. او چهار گل ملی هم در کارنامه دارد. دو گل با سر و با پا در همان اولين بازی ملی مقابل قطر به ثمر رساند. يکی يک گل هم در خانه حريفان، به تايلند و لبنان از دور برگشت مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسيا زده است.

او قبل از پيوستن به تيم ملی ايران، سابقه حضور در تيم‌های ملی تمام رده‌های سنی پايه در آلمان را داشت. سال ۲۰۰۴ در مسابقات جوانان اروپا پيراهن آلمان را پوشيد.

مقابل اسپانيا با سرجيو راموس و ديويد سيلوا بازی کرد. با دو گلی که به لهستان و ترکيه زد، بهترين گلزن تيمش در اين تورنمنت بود.

آلمان در مسابقات اميدهای اروپا در سال ۲۰۰۹ با حضور اشکان دژآگه قهرمان شد. افتخاری که فقط همين يک بار نصيب آلمان شد. دروازه‌بان اين تيم مانوئل نوير بود و در ترکيبش هم مسعود اوزيل، جروم بواتنگ، دنيس آئوگو، مارسل اشملزر، متس هوملس و سامی خديرا حضور داشتند.

آلمان با دژآگه ضمن پيروزی بر ايتاليا که ماريو بالوتلی را در اختيار داشت به فينال رسيد و با برتری ۴-۰ مقابل انگليس، جام قهرمانی را نصيب خود کرد.

XS
SM
MD
LG