لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۲

ضرب و شتم یک خبرنگار زن در اوکراین


حمایت معترضان از خبرنگار مضروب در اوکراین
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:38 0:00
«تاتیانا چرنوویل» خبرنگار ۳۴ ساله ای که برای گزارش های تحقیقی و مستند خود در مورد فساد در دستگاه اداری و دولتی معروف است، توسط افراد ناشناس مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بعد در گوشه ای متروک از یک خیابان در گودالی انداخته شده است.

به گزارش بخش اوکراین رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی، خانم را چرنوویل روز چهارشنبه چهارم دی ماه و تنها چند ساعت پس از آن که آخرین مطلب او در مورد اموال و دارایی های مقامات دولتی رده بالا منتشر شد را در نزدیکی «کی یف» پیدا کردند.

تاتیانا چرنوویل که برای وبسایت اپوزیسیون «یوکراینسکا پراودا» می نویسد، از نیروهای شاخص مخالف دولت است که در شماری از تظاهرات اخیر مخالفت با سیاست دولت در عقب نشینی از گفت وگوهای همکاری نزدیک با اتحادیه اروپا، سخنرانی کرده است.

گزارش شده که او را چند ناشناس از ماشین بیرون کشیده او را کتک زده و سپس در گودالی در خیابانی متروک رهایش کرده اند. وبسایت یوکراینسکا پراودا نوشته که دماغ او شکسته و زخمی شده و در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری است.

«آرسنی یاتسنیوک» رهبر اپوزیسیون اوکراین به خبرنگاران گفت حمله ای که به تاتیانا چرنوویل شده، «به فعالیت های خبرنگاری او» مرتبط است.

وی همچنین گفت که پس از اعلام خبر این حمله، با دادستان کل اوکراین دیدار کرده و دادستان قول داده تحقیقی کامل حادثه را داده است.

ویکتور یانوکوویچ، رییس جمهوری اوکراین هم این حادثه را محکوم کرده و از نیروهای پلیس خواسته روی این حادثه تحقیق کرده و عاملان آن را پیدا کنند.

همچنین روز چهارشنبه شماری از معترضان به مقابل ساختمان وزارت کشور رفته و در حالی که عکس های تاتیانا چرنوویل مضروب را روی پلاکاردها حمل می کردند، خواستار استعفای وزیر کشور شدند.

«دنیا میاتوویچ»، مسئول بخش آزادی رسانه های سازمان امنیت و همکاری اروپا هم این حمله را محکوم کرده و خواستار تحقیق دقیق روی آن شده است.

اوکراین در هفته های اخیر شاهد اعتراض حامیان همکاری های نزدیک این کشور با اتحادیه اروپا است. رییس جمهوری اوکراین تصمیم گرفته به جای همکاری نزدیک با اتحادیه اروپا، همکاری های بیشتر را روسیه را در پیش گیرد.
XS
SM
MD
LG