لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۲

سرگردانی چهار توله شير و دو توله خرس در شهر مشهد


حسن جعفری، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ازجمع‌آوری چهار قلاده توله شیر و دو قلاده توله خرس از خیابان‌های مشهد خبر داد که در خیابان‌ها سرگردان شده بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای جعفری گفت: «روز پنجشنبه و ساعت ۶:۲۵ دقیقه تماسی به آتش نشانی مبنی بر مشاهده دو حیوان وحشی در خیابان صارمی مشهد برقرار شد.»

وی افزود: «تیم اعزامی خبر داد دو توله خرس مشاهده شده که هر دو را به ایستگاه می‌آورند تا تحیول محیط زیست داده شود. کمتر از یک ساعت بعد، دوباره ستاد فرماندهی خبر رسید که بچه شیر یا بچه گربه‌ای مشاهده شده است که نیرو‌ها به محل اعزام شدند.»

حسن جعفری گفت: «وقتی نیروهای امدادی به محل می‌رسند سه توله شیر کنار دیوار پناه گرفته‌اند که این حیوانات نیز به ایستگاه انتقال پیدا می‌کنند، کمتر از یک ربع مجددا یک توله شیر دیگر در خیابان صارمی مشاهده می‌شود که به ایستگاه انتقال پیدا می‌کند.»

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد احتمال داده «شاید موارد دیگری هم باشد که ماشین عملیات ویژه دو ساعت در محل مستقر می‌شود که در صورت مشاهده شده عملیات ویژه را انجام دهند.»

وی گفته که تمامی حیوانات یاد شده تحویل تیم محیط زیست شدند و به هیچ کس آسیبی نرسیده است. از دلایل اینکه چگونه این حیوانات در سطح شهر پراکنده شدند، خبری منتشر نشده است.

سال گذشته هم در شمال تهران چند گربه‌سان در تهران پیدا شد؛ از جمله در یکی از موارد در تماس با آتش نشانی گفته شد یک بچه گربه بزرگ در محل سرگردان است که مشخص شد یک توله شیر بوده است.

پس از نجات توله شیر یاد شده گفته شد که او رفتاری اهلی دارد و ممکن است در جایی از او نگهداری می شده، ولی جزییات بیشتری اعلام نشد.
XS
SM
MD
LG