لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۴

ليگ قهرمانان اروپا؛ شب شکوهمند رئال مادريد


بازی رئال و منچستر سیتی
بازی رئال و منچستر سیتی
از دور اول مرحله گروهی ليگ قهرمانان اروپا در فصل ۱۳-۲۰۱۲ هشت مسابقه برگزار شد که در مهيج‌ترين بازی، نبرد رئال مادريد با منچستر سيتی در سانتياگو برنابئو به برتری ۳-۲ شاگردان ژوزه مورينيو انجاميد.

رئالی ها که اوضاع خوبی در فصل جاری لاليگا ندارند، در اين بازی هم تا مرز شکست پيش رفتند اما در واپسين لحظات هر سه امتياز بازی را در مادريد حفظ کردند. آث ميلان هم اوضاع نابسامانی در سری آ دارد اما تفاوت اين تيم با رئال اين بود که شاگرد ماسيميليانو آلگری، روند بد خود را در ليگ قهرمانان هم تداوم بخشيدند و در خانه مقابل اندرلشت به تساوی بدون گل بسنده کردند.

رئال در نبرد جذاب گروه د در حالی پيروز شد که تا دقيقه ۹۰ هيچ وقت از حريفش پيش نيافتاده بود. شاگردان روبرتو مانچينی دو بار در اين مسابقه جلو افتادند و تا دقيقه ۸۷ هم برنده بودند. اما در آن دقيقه گل تساوی را خوردند و سپس کريس رونالدو تير خلاص را به سنگر جو هارت شليک کرد.

رونالدو در آغاز بازی چند بار خطرساز شد اما جو هارت در شبی پر فروغ (غير از اشتباه روی گل سوم) ضربات ستاره رئالی ها را مهار می کرد. يک بار هم گونزالو هيگواين با هارت تک به تک شد اما او نيز ناکام ماند.

در نيمه دوم آنخل دی‌ماريا ۴۵ دقيقه ای رويايی را سپری کرد و پابه توپ‌هايی استثنايی داشت که از هموطنش ليونل مسی بر می‌آيد. اما ابتدا سيتی بود که به گل رسيد. يحيی توره از اشتباه په په استفاده کرد و توپ را گرفت و با پاسی دقيق، ادين ژکو را صاحب توپ کرد تا اين مهاجم بوسنيايی، کاسياس را تسليم کند.

در ادامه مارسلو با شوت سرضرب و محکمش گل مساوی را زد. اگرچه شوت زيبايی بود اما اگر توپ به پای ونسان کمپانی نمی ساييد، جو هارت در مسير اوليه توپ قرار داشت و آن را دفع می‌کرد.

در دقيقه ۸۵ و در اوج زيبايی بازی که توپ در هر لحظه روی يکی از دروازه‌ها بود، ضربه‌
ايستگاهی نصيب سيتی شد. الکساندر کولاروف صربستانی پشت توپ ايستاد و ضربه‌ ارسالی‌اش از روی پای ژابی آلونسو هم عبور کرد تا وارد دروازه شود.

در ادامه اين درام پر نوسان، کريم بن زما کمپانی را جا گذاشت و دروازه هارت را باز کرد تا بازی از نو به تساوی برسد. سرانجام کريستيانو رونالدو در دقيقه ۹۰ از زاويه ای نامناسب و در حاليکه مدافعان سيتی را پيش روی خود داشت، ضربه ای نه چندان محکم را نواخت و گل برتری تيمش را به ثمر رساند. جو هارت به مدافعان تيمش معترض بود که روی اين صحنه ديد او را کور کرده بودند.

رونالدو وقتی گل زد طبق معمول پس از دويدن مسافتی کوتاه به سمت لب خط، روی دو زانويش ليز خورد. جالب آنکه ژوزه مورينيو هم با کت و شلوار به درون زمين دويد و به سبک رونالدو روی چمن‌ها ليز خورد! سپس با سرزانوهای خيس و لکه‌دار، شادمان به روی نيمکت برگشت.
نتايج ساير بازی‌های شب نخست از مرحله گروهی ليگ قهرمانان اروپا در ادامه آمده است.


المپياکوس ۱ شالکه ۲

در گروه ب و مصاف دو تيم آلمانی و يونانی، ابتدا شالکه بود که در دقيقه ۴۱ به گل رسيد. بنديکت هوودس روی ضربه کرنر توانست تيمش را پيش بياندازد. سپس جمال عبدون الجزايری بازی را مساوی کرد.

کلاس يان هونتلار مهاجم نام آشنای هلندی فقط يک دقيقه بعد از دريافت گل تساوی، توانست گل دوم تيم آلمانی را بزند. هونتلار البته يک پنالتی را هم در اين بازی به تير دروازه زد و نتوانست روز خوبش را کامل کند.

مالاگا ۳ زنيت سن پترزبورگ ۰

در گروه س مالاگا که توسط مانوئل پلگرينی سرمربی سابق رئال مادريد هدايت می شود، با دو گل فرانسيسکو ايسکو و يک گل خاوير ساويولا ستاره پيشين تيم ملی آرژانتين بر زنيت سن‌پترزبورگ غلبه کند. ايسکو هافبک نفوذی و آتيه دار مالاگايی ها ۲۰ ساله است. او از ۱۶ سالگی در تمام رده های سنی پايه برای تيم ملی اسپانيا بازی کرده.

پاری سن ژرمن ۴- دينامو کی يف ۱

در گروه آ پاری سن ژرمن که پس از هشت سال به ليگ قهرمانان بازگشته، جشن آبرومندی برای بازگشت خود برپا کرد. مردان کارلو آنچلوتی ابتدا توسط زلاتان ابراهيموويچ از روی نقطه پنالتی به گل رسيدند. او حالا تنها بازيکنی است که در ليگ قهرمانان برای شش تيم مختلف گل‌زنی کرده!

در شبی که ماکسيم کووال اگرچه چهار گل خورد اما بارها ناجی دروازه‌اش شد، تياگو سيلوا گل دوم را زد. سپس الکس که از لندن و چلسی به پاريس و سن ژرمن آمده با شوتی محکم دروازه اوکراينی‌ها را باز کرد.

ميگوئل ولوسو که پرتغالی است يکی از گل‌های خورده را جبران کرد اما در دقيقه ۹۱ خاوير پاستوره ستاره پيشين پالرمو و دوست صميمی ليونل مسی در تيم ملی آرژانتين، بر سنگينی شکست دينامو افزود.

مون‌پليه۱ آرسنال ۲

آرسنال با دو گل در دو دقيقه طوفانی توانست مون‌پليه را ببرد و شکست را با پيروزی معاوضه کند. مون‌پليه در اولين بازی اش در تاريخ مرحله گروهی ليگ قهرمانان، در دقيقه ۹ به گل رسيد. يونس بل هاندا از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد.

اما در دقيقه ۱۶ با هوشمندی اوليويه ژيرو بازيکن سابق مون‌پليه توپ به لوکاس پودولسکی رسيد و او هم گل مساوی را زد. دو دقيقه بعد ژروينيو با کارل جنکينسون من تو من کرد و در نهايت، گل دوم تيمش را درون دروازه تيم فرانسوی کاشت.

مون‌پليه در نيمه دوم تير دروازه ويتو مانونه ايتاليايی را لرزاند اما نتوانست تغييری در نتيجه ايجاد کند.

آث ميلان ۰ اندرلشت ۰

ميلانی‌ها که در اين فصل هنوز نتوانسته‌اند در سن‌سيرو به پيروزی برسند اين بار از گروه س ليگ قهرمانان اروپا و مقابل اندرلشت بلژيک متوقف شدند. گرچه اين تيم بارها می توانست دروازه سيلويو پروتو سنگربان تيم ملی بلژيک را باز کند اما اين دروازه بان در شبی رويايی، تمام حملات راه راه پوشان ميلان را بی‌اثر گذاشت.

در طرف مقابل هم اندرلشت موقعيت‌هايی را هدر داد. خصوصاً لوکاس بيليا کاپيتان آرژانتينی اين تيم که نتوانست شب تلخ ميلان را برای اين تيم تبديل به فاجعه کند!

دينامو زاگرب ۰ پورتو ۲

پورتو که در گروه آ قرار دارد، مثل آرسنال موفق شد خارج از خانه به برتری برسد. گل اول را لوچو گونزالز زد و گل دوم را هم استيون دفور. شاگردان ويتور پريرا در امتداد بازی هم نسبت به رقيب کروات خود برتری محسوسی داشتند.

بوروسيا دورتموند ۱ آژاکس ۰

بوروسيا با گل دقيقه ۸۷ ستاره لهستانی‌اش رابرت لواندوفسکی آژاکس را شکست داد. در اين بازی ماريو گوتزه توانست يک پنالتی برای دورتموندی‌ها بگيرد اما کنت ورمی ير دروازه‌بان آژاکس اين پنالتی را گرفت. ضربه پنالتی را متس هوملس ديگر ملی پوش تيم آلمانی نواخت.
شاگردان يورگن کلوپ اگرچه به هرسه امتياز بازی رسيدند اما در گروهی که رئال مادريد و منچستر سيتی هم حضور دارند، هيچ تيمی برای صعود در حاشيه امنيت قرار ندارد.
XS
SM
MD
LG