لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۳

«طنزنویس و کاریکاتوریست، توپ و تفنگ ندارد‎»


هادی خرسندی
هادی خرسندی

شاخه القاعده در یمن روز چهارشنبه مسوولیت حمله به هفته‌نامه فرانسوی «شارلی ابدو» را که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر از کارکنان و محافظان آن شد، بر عهده گرفت و اعلام کرد که «این پیامی روشن به هر کسی است که جرات کند به مقدسات اسلامی حمله کند».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه «القاعده در شبه‌جزیره عربستان» با ارسال ویدیویی در اینترنت ضمن برعهده گرفتن مسوولیت حمله به «شارلی ابدو» خبر داد که این حمله «به دستور ایمن الظواهری»، رییس فعلی القاعده، انجام شده‌است.

در همین حال مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز ۲۴ دی ماه حمله به هفته نامه شارلی ابدو را « مغایر آموزه‌های اسلامی» دانست و از سوی دیگر اقدام این هفته‌نامه را « توهین آمیز و باعث تحریک مسلمانان جهان» دانست و گفت: «ایران اقدامات تحریک آمیز را نیز تقبیح می‌کند».

هفته نامه طنز شارلی ابدو یک هفته پس از حمله به دفتر این نشریه، روز چهارشنبه در سراسر فرانسه منتشر شد. از صبح چهارشنبه صف‌های طویلی در مقابل روزنامه فروشی‌ها برای خرید آن تشکیل شد و تمام ۷۰۰ هزار نسخه تیراژ اول آن، ساعاتی پس از توزیع به فروش رفت.

صبح روز ۲۴ دی اعلام شد که این شماره از شارلی ابدو به جای سه میلیون نسخه پیش بینی شده، در پنج میلیون نسخه چاپ خواهد شد. شارلی ابدو قبل از حمله به دفتر آن، در ۶۰ هزار تیراژ منتشر می‌شد.

رادیو فردا درباره هفته نامه شارلی ابدو و حمله اسلامگرایان افراطی به این مجله با هادی خرسندی، نویسنده،‌ شاعر و طنزپرداز ایرانی در لندن گفت‌وگو کرده و ابتدا از او پرسیده که آیا شما هم شارلی ابدو هستید؟

گفت وگوی حسین قویمی از رادیو فردا با هادی خرسندی در مورد شارلی ابدو
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:59 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG