لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۶

نماینده مجلس روحانی را متهم به «ارائه اطلاعات به انگليس» کرد


محمد جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس
محمد جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس
محمدجواد کريمی قدوسی، ‌نماينده مشهد در مجلس و عضو جبهه پايداری، با انتقاد از شعار اعتدال گرايی دولت، حسن روحانی ریيس جمهوری ايران را متهم به «ارائه اطلاعات به انگليسی‌ها» کرد. ۱۴نماينده مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌هايی به سخنان آقای قدوسی واکنش نشان داده‌اند.

به گزارش سايت خانه ملت، جواد کريمی قدوسی، نماينده مشهد در مجلس شورای اسلامی در نطق ميان دستور خود در جلسه علنی روز ۲۵ خرداد ماه مجلس خطاب به حسن روحانی گفت:«آيا بنا نداريد بر اساس رساله دکترای خود در دانشگاه گلاسکوی انگليس که در موضوع تعطيلی احکام شريعت اسلامی ارايه داديد و اطلاعات مهمی را از حوزه فقه و فقاهت در اختيار انگليسی‌ها قرار داديد با شعار اعتدال، فرقه گرايی جديدی پايه گذاری کنيد.» وی افزود: «يکبار و برای هميشه بگوييد زير لحاف اعتدال چه می گذرد؟»

اين عضو جبهه پايداری همچنين به موضع گيری اخير ریيس جمهوری ایران درباره انتقاد نهادهای ملی از دولت اعتراض کرد و افزود: «الفاظی از قبيل افراطی‌ها، بی‌شناسنامه‌ها، شهروندان درجه دو، دلواپس‌ها، بی‌سواد‌ها، عصر حجری ها، از جای خاص تغذيه شونده‌ها، اقليت‌ها، به پشت سر نگاه کن‌ها، دين نشناس‌ها، آخرت نشناس‌ها و زمين خورده‌ها، آيا اينها از سر انصاف است؟»

حسن روحانی، رییس جمهوری ايران، روز ۲۴ خرداد، در کنفرانسی خبری به منتقدان خود هشدار داده بود که «با استفاده از پول ملت به نقد دولت نپردازند» و نهادهای ملی را در خدمت اهداف حزبی قرار ندهند.

آقای قدوسی در بخش ديگری از نطق خود خطاب به حسن روحانی گفت: «از مواضع شما بر می‌آيد که در آينده نزديک می‌خواهيد به نهادهای مقدس حماسه ساز و مدافعان راستين اين ملت حمله کنيد.» وی افزود: «‌کارهايی که آقای هاشمی (رفسنجانی) و (محمد) خاتمی نتوانستند انجام دهند شما می خواهيد انجام دهيد؟ بدانيد که اگر آن روز برسد، شما يک‌سره تمام مشروعيت خودتان را از دست خواهيد داد.»

جبهه پايداری انقلاب اسلامی که از آن به عنوان جبهه پايداری هم یاد می‌شود، در سال ۱۳۹۰ از سوی شماری از اصولگرايان و برخی اعضای پيشين دولت محمود احمدی نژاد احمدی‌نژاد تشکيل شد. این جبهه حدود ۲۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

واکنش اعتراضی ۱۴ نماينده مجلس

سايت نامه نيوز روز۲۶ خرداد ماه واکنش اعتراض آميز ۱۴ نماينده مجلس به نطق ميان دستور جواد کريمی قدوسی را منتشر کرده است.

کمال‌الدين پيرموذن، نماينده اردبيل اين نطق را «شرم آور و وقيحانه» خواند و افزود: «متاسفم که آقايان معتدل مجلس اجازه ندادند تا ما پاسخ اين نطق زشت و بی ادبانه را بدهيم. تندروها و اعضای جبهه پايداری می‌آيند و راحت حرف خود را می زنند و بعد به ريش ما می خندند.»

مسعود پزشکيان، نماينده تبريز نيز «تعبير آقای قدوسی درباره اعتدال را «وقيحانه» خوانده و گفته است: «کار آقايان ديگر از تهمت و افترا گذشته و به فحاشی کشيده است.» بهروز نعمتی، عضو هيات ریيسه مجلس، نيز نطق آقای قدوسی را «بی‌ادبانه» خوانده است.

محمد قسيم عثمانی، نماينده بوکان هم گفته است: «اگر به همين آقايان کسی بگويد بالای چشمتان ابرو است، دنيا را به هم می ريزند اما الان چند ماهی است که فقط نگفته‌اند دولت جاسوسی می‌کند.»
XS
SM
MD
LG