لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۰

صدرنشينی استقلال با پنالتی جواد نکونام


مرحله گروهی ليگ قهرمانان آسيا برای تيم‌های استقلال و سپاهان ايران به پايان رسيد. هر دو تيم در آخرين بازی بر رقبای خود غلبه کردند؛ اما سپاهان از گردونه مسابقات بيرون افتاد و استقلال با صدرنشينی به مرحله حذفی راه يافت.

استقلال در هفته ششم از مرحله گروهی ليگ قهرمانان آسيا در امارات به مصاف العين رفت. اين مسابقه با پيروزی يک بر صفر نماينده ايران به پايان رسيد. در نيمه اول العين بازی بهتری ارائه کرد اما در نيمه دوم تعادل بر جريان بازی حاکم بود.

مهدی رحمتی با عکس‌العمل‌هايش مانع از فروپاشی دروازه آبی‌پوشان شد تا استقلال به عنوان تيم اول گروه به مرحله يک هشتيم نهايی صعود کند. شاگردان امير قلعه‌نويی حالا چشم به ديدارهای گروه بی دارند تا حريف خود را بشناسند.

در دقيقه ۷۸ مدافع العين روی سياوش اکبرپور که تازه به زمين آمده بود مرتکب خطای پنالتی شد. جواد نکونام پنالتی را به گل تبديل کرد اما داور رای به تکرار ضربه داد. نکونام که پنالتی زن اول تيم ملی ايران هم هست و مدت‌هاست تمام ضرباتش در تيم ملی و استقلال به گل تبديل می‌شود، بار دوم نيز به زيبايی توانست توپ را به تور برساند.

استقلال در ديدار رفت موفق شده بود العين را با نتيجه ۲ بر صفر شکست دهد. در بازی همزمان، الهلال با دو گل مقابل الريان قطر پيروز شد تا به عنوان تيم دوم به مرحله بعد راه يابد. اگر بازی استقلال و العين با تساوی به پايان می‌رسيد، باشگاه با سابقه الهلال به
عنوان تيم برتر گروه راهی دور بعد می‌شد.

استقلال در اين مسابقه با ترکيب مهدی رحمتی، علی حمودی، پژمان منتظری، حنيف عمران‌زاده، هاشم بيک‌زاده، خسرو حيدری، جواد نکونام، مجتبی جباری، ويسنته آرزه (۴۶- اميرحسين صادقی) ، ايمان موسوی (۷۶- سياوش اکبرپور) و آرش برهانی (۴۶- فرهاد مجيدی) به ميدان رفت.

در اين گروه استقلال با ۱۳ امتياز در صدر ايستاد. الهلال هم با ۱۲ امتياز راهی دور بعد شد. العين با ۶ و الريان با ۴ امتياز از راهيابی به دور بعد بازماندند.

به عنوان صدرنشین صعود کردیم

امير قلعه‌نويی پس از پيروزی تيمش در کنفرانس مطبوعاتی گفت: تاسف می‌خورم العين حذف شد و شايد اگر اين تيم در گروه ديگری بود می‌توانست صعود کند. در گروهی که قرار داشتيم که سه تيم سابقه قهرمانی آسيا را داشتند و خوشحالم به عنوان صدرنشين صعود کرديم.

سرمربی استقلال در پاسخ به اين سئوال که بازيکنان استقلال درگيری به وجود آوردند تا جو بازی را خراب کنند، گفت: اين جزئی از فوتبال است. همه جای دنيا چنين اتفاقاتی می‌افتد. ما پيش بوديم و احتياجی به اين کار نداشتيم، اگر درگيری به وجود آمد از سمت حريف بود.

خداحافظی آبرومندانه سپاهان

سپاهان با پيروزی پرگل مقابل الغرافه قطر ضمن خداحافظی آبرومندانه با ليگ قهرمانان آسيا، با روحيه‌ای خوب به استقبال فينال جام حذفی فوتبال ايران مقابل پرسپوليس خواهد رفت.
در دقيقه ۱۱ پاس عمقی اميد ابراهيمی به امين جهان عاليان رسيد و اين بازيکن در موقعيت تک به تک گل اول سپاهان را به ثمر رساند. جهان عاليان پديده اين فصل طلايی پوشان است.

در دقيقه ۴۸ ارسال محسن ايران‌نژاد به محمد غلامی رسيد تا با ضربه سر شيرجه‌ای گل دوم سپاهان را بزند. هفت دقيقه بعد، محمدرضا خلعتبری که در نيمه دوم به ميدان آمده بود از داخل محوطه جريمه گل سوم سپاهان را به ثمر رساند.

عبدالله صديق از روی ضربه کاشته زننده تک گل الغرافه بود. نماينده قطر به رغم شکست در
اين بازی به عنوان تيم دوم راهی مرحله بعد شد. از اين گروه الاهلی عربستان به عنوان تيم نخست پا به دور بعد گذاشت.

با توجه به حذف سپاهان از ليگ قهرمانان آسيا، بازی با الغرافه برای اين تيم جنبه تشريفاتی داشت اما بازيکنان سپاهان مبارزه زيبايی به نمايش گذاشتند تا تلخ‌ترين پيروزی زردپوشان اصفهانی رقم بخورد. در اين ديدار فقط ۶۰۰ تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند و رکورد کم تماشاگرترين بازی خانگی سپاهان در تاريخ ليگ قهرمانان آسيا را رقم زدند.

سپاهان روز يکشنبه بايد در ورزشگاه آزادی و در فينال جام حذفی به مصاف پرسپوليس برود. شاگردان کرانچار با اين برد با شرايط روحی مناسب، گام به آن ميدان خواهند گذاشت.

پرسپولیس از سد ملوان گذشت

پرسپوليس هم در واپسين بازی خود که در ليگ برتر بود، با يک گل از سد ملوان گذشت.
در ترکيب سپاهان مقابل الغرافه، شهاب گردان درون دروازه ايستاده بود. علی احمدی، ميلان سوشاک، مهدی جعفرپور (حسين پاپی) محسن ايران‌نژاد، اميد ابراهيمی (علی کريمی)، حسن جعفری، امين جهان عاليان، اکبر ايمانی (محمدرضا خلعتبری) محمد غلامی و جالوويچ ديگر بازيکنان اين تيم بودند.

زاتکو کرانچار پس از پيروزی تيمش با تمجيد از پديده فصل جاری سپاهان گفت: امين جهان عاليان با وجودی‌ که بازيکن جوانی است توانسته خود را به سطح استاندارد برساند.

سرمربی سپاهان، صعود نکردن تيم خود را به سازمان ليگ نسبت داد و گفت: برنامه‌ريزی فشرده باعث شد تيم ما سرکوب شود. با اين حال همچنان در فينال جام حذفی هستيم و در ليگ برتر نيز بخت قهرمانی داريم.
XS
SM
MD
LG