لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۵

استقلال تهران در اهواز قهرمان لیگ برتر شد


تيم فوتبال استقلال تهران با برتری در زمين فولاد خوزستان، به سومين قهرمانی‌ خود در ليگ برتر دست يافت. تراکتورسازی تبريز هم با غلبه بر آلومينيوم هرمزگان توانست برای دومين سال متوالی راهی ليگ قهرمانان آسيا شود.

در روزی که سپاهان جام حذفی فوتبال ايران را نصيب خود کرد، استقلال نيز پس از سه قهرمانی متوالی سپاهان در ليگ برتر، جام قهرمانی را به خود اختصاص داد.


بازی در حضور ۱۵ هزار تماشاگر برگزار شد و آبی پوشان پايتخت يک هفته قبل از پايان ليگ برتر قهرمانی خود را مسجل کردند. جواد نکونام در دقيقه ۲۰ از روی نقطه پنالتی و خطايی که روی فرهاد مجيدی صورت گرفته بود، گل قهرمانی را زد.

ده دقيقه بعد از گلی که کاپيتان تيم ملی ايران به ثمر رساند، مهدی نوری ضربه پنالتی فولاد را از دست داد. او توپ را روانه بيرون کرد.

با اين برد استقلال ۶۷ امتيازی و قهرمان شد. اين سومين قهرمانی استقلال در ليگ برتر است. پيش از اين آبی‌پوشان در فصل‌های۸۵، ۸۷ و ۸۸ هم به مقام قهرمانی رسيده بودند. هر سه قهرمانی استقلال با سرمربيگری امير قلعه‌نويی به دست آمده است.

فولاد خوزستان ۵۵ امتيازی در رده چهارم باقی‌ ماند و بخت کسب سهميه غير مستقيم آسيايی را کاهش داد. بازی آخر اين تيم مقابل نفت تهران است و نفت نيز شانس کسب سهميه حضور در مرحله حذفی ليگ قهرمانان را دارد.

در ترکيب استقلال مهدی رحمتی، علی حمودی، حنيف عمران‌‌زاده،‌ خسرو حيدری، پژمان منتظری، جواد نکونام، هاشم بيک‌زاده، ساموئل (آرش برهانی)، مجتبی جباری، سياوش اکبرپور (حسن اشجاری) و فرهاد مجيدی (فرزاد حاتمی) به ميدان رفتند.

فرهاد مجيدی بعد از خروج از ميدان به سمت امير قلعه‌نويی رفت و او را در آغوش گرفت. برخی از تماشاگران استقلال پس از تعويض مجيدی به اين تعويض اعتراض داشتند، اما مجيدی به سمت آنها رفت تا معترضان را به آرامش دعوت کند.

امير قلعه‌نويی در نشست خبری گفت: ما در واقع در خانه قهرمان شديم. اهواز خانه استقلال است. هواداران ما در اين شهر ۱۰۰ دقيقه ما را تشويق کردند.

سرمربی استقلال سپس با اعلام تلويحی جدايی از تيمش گفت: استقلال به يک مربی بزرگ احتياج دارد و من انسان کوچکی هستم. يک آدم بزرگ بايد بيايد که خواسته‌های مردم را اجابت کند. ان‌شاءالله برابر الشباب هم آنچه لياقت هواداران استقلال است انجام دهيم و پس از آن هيات مديره مربی بزرگی بياورد که در حد مردم باشد.

حسين فرکی نيز معتقد بود يک اشتباه کمر تيمش را شکست. سرمربی فولاد از مسئولان کميته داوران پرسيد چرا بايد برای اين بازی محسن ترکی را برگزيدند. زيرا او مدتی در ميادين حضور نداشت.

دیگر دیدارها

در ساير ديدارها آلومينيوم ۲ - ۱ مغلوب تراکتورسازی تبريز شد. مهدی سيدصالحی و جواد کاظميان برای تراکتورسازی گل زدند و ميلاد ميداودی تک گل آلومينيوم را به ثمر رساند. سيدصالحی با ۱۵ گل در رده دوم جدول گلزنان ليگ برتر است.

ذوب‌آهن در تلاش برای بقا در ليگ برتر، دروازه صنعت نفت آبادان را به توپ بست و با نتيجه ۶ - ۰ از سد اين تيم گذشت. اسماعيل فرهادی دوبار، قاسم حدادی فر، مهدی رجب‌زاده دو بار و محسن مسلمان برای تيم فرهاد کاظمی گل زدند.

مس کرمان هم ديگر تيم سقوط کرده به دسته اول را گل باران کرد و ۵-۱ مقابل گهر دورود به برتری رسيد. مصطفی شجاعی (۳ بار) و رضا عنايتی (۲بار) برای مس گل زدند. شجاعی حالا با ۱۴ گل در رده سوم گلزنان ليگ برتر است.

پيکان که سقوط کرده با نتيجه ۲-۱ مغلوب فجر سپاسی شيراز شد. احمد مهدی‌زاده برای پيکان، جابر انصاری و حسين کاظمی دقيقه برای فجر گل زدند.

سايپا مقابل نفت تهران با يک گل شکست خورد. امين منوچهری در دقيقه ۹۱ تيمش را به پيروزی رساند. راه‌آهن و صبا قم هم به تساوی۱-۱ رسيدند. عليرضا عباسفرد برای راه‌آهن و ميلاد سليمان فلاح برای صبا گل زدند.
XS
SM
MD
LG