لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۶

آتش سوزی در قطر ۱۹ کشته برجای گذاشت


مرکز خريد «ويلاژيو» در غرب دوحه دچار آتش سوزی شد
مرکز خريد «ويلاژيو» در غرب دوحه دچار آتش سوزی شد
وزارت کشور قطر اعلام کرد روز دوشنبه و در جريان آتش سوزی در يک مرکز خريد در قطر، دستکم ۱۹ شهروند خارجی که ۱۳ تن از آن ها کودک بودند، کشته شدند.

به گزارش رويترز، منابع ديپلماتيک در مادريد گفته اند از ميان ۱۳ کودک کشته شده، چهارتن از آن ها اسپانيايی بودند.

وزارت کشور قطر گفته دليل اين آتش سوزی هنوز مشخص نشده است. در جريان اين آتش سوزی، مرکز خريد «ويلاژيو» در غرب دوحه دچار آتش سوزی شد. اين مرکز خريد، «لوکس و اشرافی» توصيف شده است.

يکی از نزديکان يک کودک قربانی در اين آتش سوزی که فقط دو سال داشته، به رويترز گفته است: «در اين مرکز خريد نه زنگ و علائم هشدار دهنده آتش سوزی بود و نه کپسول آتش نشانی ديده می شد.» اين شخص، تلفنی و از بيمارستان حماد با رويترز صحبت کرده است.

اين گزارش می گويد دود شديدی از اين مرکز خريد به بيرون جريان دارد و ماشين های آتش نشانی و آمبولانس مشغول ورود به داخل اين مرکز خريد هستند و همه کسانی که درون آن بودند را خارج کرده اند.

يک منبع رسمی وزارت کشور قطر به خبرنگاران گفته هيچ يک از قربانيان شهروندان قطر نيستند. وی گفته که چهار تن از کشته شدگان بزرگسال، معلم بوده اند و دوتن ديگر، پرسنل اداری يک شرکت دفاعی بوده اند.

اين گزارش همچنين حاکی است در جريان اين آتش سوزی نزديک به ۱۷ تن زخمی شده اند که چهار تن از آن ها کودک هستند.

قطر کشوری با منابع غنی گاز و نفت است و فعاليت های فرهنگی و اقتصادی زيادی در آن جاری است و از اين رو خارجی های زيادی در اين کشور زندگی و کار می کنند.

مرکز خريد ويلاژيو که در سال ۲۰۰۶ افتتاح شده، يک مرکز خريد با طراحی و دکوراسيون ايتاليايی است که در آن هتل و تجهيزات رفاهی زيادی وجود دارد.
XS
SM
MD
LG