لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۶

۲۴۵ تن در آتش سوزی يک کلوپ شبانه در جنوب برزيل کشته شدند


گزارش ها حاکی است در يک کلوپ شبانه در جنوب برزيل و در جريان آتش بازی گروه موسيقی که در حال اجرای برنامه بودند، دستکم ۲۴۵ تن کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری رويترز، پس از سرايت آتش از روی صحنه، حاضران تلاش کردند از سالن خارج شوند ولی بر اثر هجوم جمعيت امکان خروج همه فراهم نشد و بر اثر ازدحام و مشکل تنفسی، کشته شدند.

به گفته مقامات رسمی، اين حادثه در شهر «سانتا ماريا» روی داده و در جريان اجرای موسيقی، آتش ناگهان به سقف کشيده شده و ظرف چند ثانيه آتش سريع به اطراف سرايت کرده است.

يکی از بازماندگان اين حادثه به رويترز گفته است: «در يک لحظه وقتی چشم باز کردم، دور تا دورم افراد جان سپرده بودند. خيلی سريع اتفاق افتاد. هم آتش سريع پخش شد و هم مردم خيلی مضطرب و هراسان شده بودند.»

تصاوير تلويزيونی شبکه های محلی از اين حادثه مردم نگران و گريان در بيرون از محل حادثه را به تصوير کشيده است. ماموران آتش سوزی مجبور شدند با پتک و تبر، دکوراسيون داخلی را در هم بکوبند تا بتوانند راه خروج باز کنند.

اين گزارش حاکی است چند ساعت پس از اين حادثه، آمار کشته ها به ۲۴۵ رسيده و نزديک به ۴۸ تن هم در بيمارستان ها بستری شده اند.

ديلما روسف، رييس جمهوری برزيل هم که در جريان سفر به شيلی به سر می برد، سفر خود را کوتاه کرده و عازم منطقه است تا از آن بازديد کند.

خانم روسف در بيانيه ای که منتشر کرده، با خانواده بازماندگان همدردی کرده و پيام تسليت برای کشته شدگان داده است.

حوادث در کلوپ های شبانه مسبوق به سابقه است و در سال ۲۰۰۳ در رود آيلند در آمريکا نزديک به ۱۰۰ تن کشته شدند. در سال ۲۰۰۴ در جريان حادثه ای مشابه در بوئنوس آيرس در آرژانتين نزديک به ۲۰۰ تن کشته شدند. در هردوی اين حوادث، گروه موسيقی باعث آتش سوزی معرفی شدند.

اين گزارش حاکی است کلوپ شبانه «بوآت» از کاباره های پرطرفدار در سانتا ماريا بوده است. سانتا ماريا شهری دانشجويی است که نزديک به ۲۷۵ هزار شهروند در آن ساکن هستند.

رسانه های محلی می گويند اين کلوپ شبانه مواقعی بوده که پذيرای نزديک به دو هزار تن بوده است. همچنين گزارش شده گردانندگان اين کلوپ از سوی پليس برای پاسخگويی، احضار شده اند.
XS
SM
MD
LG