لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۹

اخلال در سرویس جی میل در ایران


گزارش ها حاکی است در روزهای گذشته، سرویس ای میل گوگل با نام جی میل، دچار اخلال شده و کاربران نمی توانند به حساب ای میل های خود دسترسی داشته باشند.

به گزارش روز شنبه ۱۸ خرداد ماه خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، هرچند در گذشته و در مقاطعی سرویس های ای میل با مشکل دچار شده، ولی در روزهای گذشته سیستم ای میل یاهو با مشکلی روبرو نشده، ولی دسترسی به جی میل امکان پذیر نیست.

این گزارش همچنین می گوید اختلال های اخير اينترنت تنها به جی‌ميل محدود نبوده و طی روزهای گذشته شرکت‌های مختلفی که به ارائه اينترنت می‌پردازند نيز در ارائه خدمات با اختلالات متعدد همراه بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، شماری از مقامات رسمی از جمله مدير روابط عمومی شرکت مخابرات گفته اند مشکلی درکار نیست و اختلالات به نقص فنی در تجهيزات مخابرات تهران مربوط می‌شود.

پیشتر و با نزدیک تر شدن به فصل انتخابات در ایران، اختلال های اینترنتی در ایران افزایش یافته و استفاده از «وی پی ان» ها با مشکل روبرو شده بود.

جمهوری اسلامی ایران پیشتر اعلام کرده بود که در حال راه اندازی «اینترنت ملی» است. خبرگزاری‌های خارجی این اقدام را به منزله جدا شدن ایران از شبکه جهانی اینترنت تعبیر کرده‌اند،اما مقام‌های ایران می‌گویند که شبکه اینترنتی ملی، دسترسی به شبکه جهانی اینترنت را محدود نخواهد کرد.

در این زمینه شورای عالی فضای مجازی که با حکم رهبر جمهوری اسلامی برای کنترل اینترنت تشکیل شده است، اعلام کرده که «هیچ‌گونه» تصمیمی برای ایجاد اینترنت ملی وجود ندارد و آن‌چه ایجاد می‌شود همان اینترنت است.

یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در حالی قرار است ۲۴ خرداد ماه برگزار شود که در چند سال گذشته در آستانه انتخابات، شبکه اینترنت و در مواردی نیز خطوط موبایل دچار اختلال شدید شده است.
XS
SM
MD
LG