لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۸

اعتصاب غذای فيض‌الله عرب ‌سرخی در زندان


گزارش ها حاکی است فيض الله عرب سرخی، عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی در اعتراض از روز شنبه این هفته دست به اعتصاب غذا زده که هنوز ادامه دارد.

به گزارش کلمه که روز دوشنبه دهم مهرماه منتشر شده، آقای عرب سرخی به دلیل «فقدان رسيدگی پزشکی، تعلل در روند درمان و برخورد زننده و توهين آميز با خود و خانواده اش» دست به اعتصاب غذا زده است.

این گزارش همچنین می گوید آقای عرب سرخی در زندان دچار ناراحتی شديد ستون فقرات شده وبه دليل فقدان و کمبود رسيدگی پزشکی، درد شديدی دارد.

طبق گزارشی که سایت کلمه نوشته، گویا قرار بوده هفته پیش آقای عرب سرخی به مرکز درمانی منتقل شود ولی انجام نشده و با آن مخالفت شده است.

پس از آن گزارش شد که در پی اعتراض ها و نگرانی های خانواده آقای عرب سرخی، وی به بیمارستان منتقل شده ولی گفته شده به همراهی نکردن ماموران با خواسته های خانواده، بار دیگر این زندانی سیاسی به جای تمام کردن مداوا، به زندان بازگردانده شده است.

فيض الله عرب سرخی، عضو.سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، به اتهام تبليغ عليه نظام و اجتماع و تبانی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به گذراندن پنج سال حبس محکوم شده است.

در اين ميان،‌ سايت کلمه گزارش داد که خانواده مصطفی تاج‌زاده، عضو ارشد زندانی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت،‌ در نامه‌ای سرگشاده خطاب به محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران،‌ نسبت به سلامت جان او هشدار داده اند.

بر اساس اين گزارش،‌خانواده اين زندانی سياسی خواستار اقدامات فوری درمانی درمورد وی شده اند.

به نوشته کلمه،‌ خانواده مصطفی تاج‌زاده با اشاره به توقف درمان وی اين سوال را مطرح کرده‌اند که «از آن جا که علاوه بر بيماری‌هايی که در پرونده پزشکی‌شان ثبت است، وضعيت سلامت چشم و دندان نيز درمعرض مخاطره جدی است، سوال ما اين است که کدام مقام قضايی يا امنيتی يا مافوق قضايی و امنيتی دستور منع و توقف معالجات ايشان را داده که توسط بخش مربوطه در سپاه اعمال می شود.»

شماری از زندانیان سیاسی که پس از حوادث مربوط به انتخابات ریاست جمهوری اخیر در ایران به زندان افتاده اند، شرایط مناسبی ندارند.

عیسی سحرخیز هم که از ناحیه کلیه مشکل دارد، چند بار برای اعزام به بیمارستان و ادامه درمان خود با مشکل روبرو شده و حتی هزینه های زیادی هم به خانواده او تحمیل شده است.

حسین رونقی ملکی هم که به مداوای جدی نیاز داشت حاضر به گرفتن خدمات درمانی نشد و گفت تا مرخصی و اجازه درمان کامل نگیرد، همکاری نخواهد کرد که البته با سپردن وثیقه یک میلیارد تومانی، به او مرخصی داده شد.
XS
SM
MD
LG