لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۱

لیگ برتر فوتبال ایران: پرسپولیس باخت، استقلال برد


در نخستين هفته از دور برگشت ليگ برتر فوتبال ايران، دو شهرآورد تهرانی برگزار شد. پرسپوليس در ورزشگاه تختی با نتيجه دو بر يک، به نفت باخت و استقلال هم در ورزشگاه آزادی با يک گل از سد راه آهن گذشت.

نفت با برتری مقابل شاگردان حميد درخشان توانست با يک بازی بيشتر نسبت به تراکتورسازی به صدر جدول صعود کند. در اين بازی رضا خالقی‌فر ۳۱ ساله که يک روز قبل به پرسپوليس پيوسته بود در ترکيب اين تيم به ميدان رفت.

در دقيقه ۴۲ غلامرضا رضايی بازيکن سابق پرسپوليس در محوطه جريمه ضمن برخوردی که با ميثم حسينی داشت، شوت زد تا گل اول تيمش را به ثمر برساند و نفتی‌ها برنده به رختکن بروند.

در اين بازی نه چندان تماشاگر پسند، در دقيقه ۷۵ اولين کرنر پرسپوليس به دست آمد. در همين دقيقه بود که محمد عباس‌زاده به زمين آمد و دو دقيقه بعد از ورودش گل مساوی را زد. مهدی‌ طارمی از مدافعان نفت عبور کرد و پاس دقيق او به عباس‌زاده، زمينه‌ساز اين گل بود.

در دقيقه ۹۰ عليرضا بيرانوند سنگربان جوان نفت توپ را در اختيار گرفت و با ارسالی بلند، به مطهری مهاجم تيمش پاس گل داد تا شاگردان عليرضا منصوريان هر سه امتياز مسابقه را از آن خود کنند.

در ترکيب نفت عليرضا بيرانوند، مهدی شيری، لئوناردو پادوانی، امين حاج‌محمدی، وحيد حمدی‌نژاد، عليرضا عزت‌کرامت، ايمان مبعلی، کمال کاميابی‌نيا، غلامرضا رضايی (دقيقه ۸۷ علی قربانی)، مرتضی پورعلی‌گنجی و وحيد اميری (دقيقه ۷۱ اميرارسلان مطهری) بازی کردند.

برای پرسپوليس هم نيلسون، رضا نورمحمدی، مايکل اومانيا، ميثم حسينی (دقيقه ۵۳ حميدرضا علی‌عسگر)، محمدرضا خانزاده ، رضا خالقی‌فر، مهدی دغاغله (دقيقه ۶۵ شهاب زاهدی)، مهدی طارمی، هادی نوروزی، احمد نوراللهی (دقيقه ۷۶ محمد عباس‌زاده) و مهرداد کفشگری بازی کردند.

حميد درخشان، دو بازيکن خارجی تيمش و داور مسابقه را عامل ثبت اين نتيجه دانست. او در نشست خبری پس از بازی گفت:در روزی که عملکرد خوبی داشتيم با اشتباه دو بازيکن خارجی ما نتيجه را واگذار کرديم. از اين دو نفر توقع چنين اشتباهی را نداشتيم و به هيچ وجه مستحق شکست نبوديم. دريافت گل روی اشتباه بچه‌گانه در دقيقه ۹۲ فاجعه است.

سرمربی پرسپوليس درباره داور بازی گفت: «قضاوت آنقدر بد بود که مردم هم بی‌تاب شدند. نمی‌دانم دنبال چه چيزی می‌گردند. اشتباهات بيداد می‌کند. آقای داور، تو باعث شدی صدای اعتراض هواداران در بيايد، اميدوارم پرسپوليس آنقدر مظلوم نباشد که به راحتی سرش را ببرند.»

عليرضا منصوريان هم درباره اينکه پس از باخت استقلال مقابل پرسپوليس، برخی هواداران استقلال او را تشويق کرده‌اند، گفت: «رويای هر پرسپوليسی و استقلالی اين است که روزی در اين دو تيم به عنوان سرمربی فعاليت کند، اما دوست ندارم در شرايطی به استقلال بيايم که بعداً کسی بگويد آن روز فلان کار را انجام دادم تا هدايت اين تيم را بر عهده بگيرم. اگر لياقت داشته باشم روزی اين اتفاق می‌افتد.»

برتری استقلال مقابل راه آهن

در ديدار استقلال و راه آهن که امير قلعه‌نويی به خاطر محروميت روی نيمکت تيمش حضور نداشت، حملات استقلالی‌ها در نيمه نخست با واکنش‌های وحيد طالب‌لو سنگربان سابق اين تيم بی نتيجه ماند.

در دقيقه ۴۵ استقلال صاحب ضربه پنالتی شد اما اميد ابراهيمی اين موقعيت طلايی را به تير دروازه راه آهن زد.

نيمه دوم را هم استقلال با هجوم‌های دامنه‌دار آغاز کرد تا اينکه در دقيقه ۶۰ ارسال دقيق خسرو حيدری روی سر سجاد شهباز‌زاده فرود آمد و او هم با ضربه سر شيرجه‌ای گل برتری تيمش را زد. شهباززاده حالا ۸ گله است و بهترين گلزن ايرانی در ليگ برتر محسوب می‌شود.

استقلال با اين پيروزی ۲۷ امتيازی شد و به طور موقت به رده سوم صعود کرد. اين اولين برد استقلال بعد از هشت مسابقه بود.

در ترکيب استقلال محسن فروزان، هراير مکويان، اميرحسين صادقی، حنيف عمران‌زاده (ميلاد سليمان فلاح)، هاشم بيک‌زاده،، اميد ابراهيمی، محمدرضا خرسندنيا، جاسم کرار (مجيد حسينی)، خسرو حيدری، سجاد شهباززاده و آرش برهانی(اميرحسين طاحونی) بازی کردند.

فحاشی برخی هواداران استقلال عليه بازيکنان ملی‌پوش اين تيم از حاشيه‌های مسابقه بود. هاشم بيک‌زاده در اين باره گفت: چرا وقتی به پيروزی می‌رسيم بايد به ما فحش بدهند. شايد هواداران دوست ندارند تيم نتيجه بگيرد. من فکر می‌کنم آنها سازماندهی می‌شوند. توانستيم به پيروزی برسيم اما باز هم فحاشی می‌کنند.

بازيکن ملی‌پوش استقلال که مانند اميرحسين صادقی با اهانت برخی هواداران مواجه شده بود گفت: «اين برخورد را که ديدم گريه‌ام گرفت. واقعاً نمی شود با اين شرايط کار کرد. رضايتنامه را بگيرم به جايی می‌روم که هم پول بدهند و هم آرامش داشته باشم. نه اينجا که نه پول می‌هند و نه آرامش دارد.»

ديگر بازی روز دوشنبه را ذوب آهن اصفهان و صبا قم برگزار کردند و در حالی که صبا با يک گل پيش افتاده بود، در پايان با نتيجه ۳-۱ شکست خورد. شاگردان يحيی گل‌محمدی با اين پيروزی به رده هشتم صعود کردند.

XS
SM
MD
LG