لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۲

مردان فوتبال ايران به عمان باختند، زنان به فيليپين


تيم ملی فوتبال ايران در ورزشگاه سلطان قابوس شهر مسقط و در ديداری تدارکاتی به مصاف تيم ملی عمان رفت. اين بازی با نتيجه ۳ بر يک به سود عمان به پايان رسيد. تيم ملی فوتبال زنان ايران هم در نخستين ديدارش در چارچوب مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسيا مقابل تيم فيليپين به ميدان رفت و با نتيجه ۶-۰ مغلوب شد.

تيم ملی فوتبال ايران برای راهيابی به جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل، سه بازی حساس با قطر، لبنان و کره جنوبی را پيش رو دارد. بازی ايران با قطر روز سه شنبه ۱۴ خرداد در دوحه برگزار خواهد شد.

تیم فوتبال زنان ایران هم در حالی بازنده شده که تیم فوتبال زنان ايران در رده يازدهم آسيا و رتبه ۵۲ جهان است و جايگاهی بالاتر از فيليپين دارد که در رده هجدهم آسيا و ۸۳ دنياست.

بانوان ايرانی در ادامه مسابقات بايد با بنگلادش ميزبان مسابقات و تايلند رويارو شوند.
تايلند در نخستين بازی موفق شد ۹ بار دروازه بنگلادش را باز کند.

تيم ملی فوتبال زنان ايران را در اين رقابت‌ها خانم هلن کاستا از پرتغال هدايت می‌کند. اين تيم در تهران برای انجام دو بازی دوستانه ميزبان اردن بود و برای انجام چند بازی دوستانه نيز راهی روسيه شد، اما اين تدارکات هم برای جلوگيری از شکست سنگين مقابل فيليپين کافی نبود.

عمان ۳ ايران ۱

کارلوس کی‌روش مقابل عمان غير از اشکان دژآگه که مصدوم است، ۹ بازيکن اصلی را در اختيار نداشت. جواد نکونام، پژمان منتظری، خسرو حيدری و مجتبی جباری از استقلال، دانيال داوری، آندارنيک تيموريان، مسعود شجاعی و رضا قوچان‌نژاد بازيکنان شاغل در خارج از کشور، همچنين محمدرضا خلعتبری بازيکن سپاهان در اين اردو تيم ملی ايران را همراهی نکردند.

عمان که از مدعيان راهيابی صعود به جام جهانی در گروه دوم منطقه آسياست، در بيستمين دقيقه توسط عبدالعزيز مقبلی با شوت محکم از داخل محوطه جريمه و زاويه بسته به گل رسيد. مقبلی که در تيم التعاون عربستان بازی می‌کند، در تساوی ۲-۲ با استراليا زننده گل اول تيمش بود.

عبدالسلام مخينی ۹ دقيقه بعد با شوت از راه دور و از مسافتی در حدود ۳۰ متر، گل دوم عمان را به ثمر رساند. توپی مهارناپذير که به زيبايی وارد دروازه رحمان احمدی شد.

جابر ال اويسی در دقيقه ۶۱ با ضربه سر از روی کرنر ارسالی گل سوم عمان را زد تا نتيجه‌ای دور از انتظار برای اين بازی دوستانه به ثبت برسد. هدايت عمان به عهده پل لگوئن فرانسوی است که سابقه سرمربيگری در تيم ملی کامرون و باشگاه‌های مطرحی چون پاری سن ژرمن و ليون را در کارنامه دارد.

تيم ملی ايران نيمه دوم را با سه تغيير آغاز کرد و کريم انصاری‌فرد، محسن مسلمان و محمد غلامی وارد ميدان شدند. ايران حملات زيادی تدارک ديد تا از سنگينی شکست بکاهد اما در طول ۹۰ دقيقه از فروپاشی دروازه مزين ال کسبی سنگربان عمان باز ماند.

در ادامه مسابقه بازيکنان ديگری به ترکيب هر دو تيم اضافه شدند تا اينکه محسن مسلمان در دقيقه ۹۲ از روی ضربه کاشته تنها گل ايران را به ثمر رساند. توپ او به زيبايی از روی ديوار دفاعی عمان عبور کرد و در زير سقف، به تور رسيد.

بازی سرانجام با برتری ۳-۱ عمان به پايان رسيد و تيم ايران که پيش از اين نيز مقابل عمان باخت ۴ بر ۲ را تجربه کرده بود، شکست سنگين ديگری را متحمل شد.

مجيد جلالی از کارشناسان فوتبال ايران درباره نتيجه بازی به خبرگزاری فارس گفت: شايد حرف‌های زيادی برای گفتن وجود داشته باشد اما با توجه به اينکه بازی مقابل قطر برای ما به اندازه جام جهانی ارزش دارد هم‌اکنون نبايد مسئله‌ای را بيان کنيم. سکوت بهترين موضع برای اين بازی است تا فضای تيم ملی در آرامش باشد و بازيکنان به دور از حواشی به مصاف قطر بروند.

ترکیب تیم ملی ایران:

در ترکيب تيم ملی ايران رحمان احمدی، حسين ماهينی (دقيقه ۷۳ محمد خانزاده)، محمد نصرتی، شجاع خليل‌زاده، احسان حاج‌صفی، پژمان نوری، اميد ابراهيمی، محمد نوری (نيمه دوم: کريم انصاری‌فرد)، قاسم حدادی‌فر (نيمه دوم: محسن مسلمان)، غلامرضا رضايی (دقيقه ۶۱ رضا حقيقی)، مهرداد اولادی (نيمه دوم: محمد غلامی) به ميدان رفتند.
XS
SM
MD
LG