لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۸

جلسه کميته تحقق مطالبات رهبری از مجلس تشکیل شد


محمد حسین ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه از نخستین نشست کميته‌ای برای تحقق هر چه بهتر «صحبت‌های رهبری» در روز دوشنبه خبر داده است.

محمد حسین ابوترابی فرد گفت: ما بعد از سخنان رهبری در جلسه‌ای که با اعضای هيات رييسه داشتيم کميته‌ای را برای تحقق هر چه بهتر صحبت‌های رهبری تشکيل داديم که اين کميته ديروز (دوشنبه) اولين جلسه خود را برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، وی گفت: « رهبری تاکيد داشتند نمايندگان از همه ظرفيت‌ و توان خويش برای يک حضور موثر سياسی در جهان، منطقه و کشور استفاده کنند و لازم است به اين نکته توجه شود و نمايندگان هر قدر که می‌توانند ظرفيت مجلس را برای حضور سياسی موثر و راهگشا در کشور و منطقه که اين روزها به تعبير مقام معظم رهبری در آن غوغايی است، ارتقا ببخشند.»

نایب رییس مجلس گفته است: «نکته ديگری که مدنظر رهبری بود، تبديل شدن مجلس نهم به مجلسی کارآمد و زنده بود که لازمه آن تصويب قوانينی سالم، پويا، به‌روز و راهگشا برای کشور است که برای دولت نيز امکان اجرای درست آن را فراهم شود و نظارت نيز به معنای واقعی کلمه توسط مجلس برای بهبود هر چه بهتر اجرای قانون صورت پذيرد.»

علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس نهم، پیشتر با انتقاد از نمایندگان مجلس هشتم گفته بود، مجلس به شاخه دفتر رهبری تبدیل شده و اگر مجلس هفتم و هشتم به وظیفه خود عمل می‌کرد، «پدیده» احمدی‌نژاد ظهور نمی‌کرد.

علی مطهری، در گفت‌وگو با خبرآنلاین نزدیک به علی لاریجانی، ضمن بیان دوباره نظراتش درباره دولت و همچنین اصلاح‌طلبان، از عملکرد مجالس هفتم و هشتم و هیات رئیسه آنها انتقاد کرده و آنها را فاقد اراده لازم دانسته است.

غلامعلی حداد عادل، مشاور عالی آیت‌الله خامنه‌ای، ۲۳ اردیبهشت، در یک سخنرانی با اشاره به این که «باید مددکار رهبری باشیم» اعلام کرده بود که «داوطلب ریاست مجلس می‌شوم، ولو این که غیر خودم کسی به من رای ندهد.» البته آقای حدادعادل رای نیاورد و علی لاریجانی رییس مجلس باقی ماند.

علی لاریجانی طی سخنانی در جمع نمایندگان حامی خود پیشتر گفته بود که «آنقدر فحش خورده‌ام که رویین‌تن شده‌ام» اما «در طول چهار سالی که مسئولیت مجلس را بر عهده داشتم، رهبری آنقدر برای مجلس اعتبار قایل بود که حتی یک‌بار هم به مجلس دستور نداد، البته ممکن بود گاهی ایشان اعلام کند که تمایل به موضوعی دارد اما دستوری نداده‌است.»

مجلس شورای اسلامی دوره نهم خود را از هفتم خردادماه، آغاز کرد و رهبر جمهوری اسلامی ايران در پيامی به اين مجلس از آن خواست تا از «چالش های ناموجه» با ساير قوا پرهيز کند.

وی «همکاری حقيقی و صميمی با قوای ديگر و پرهيز از چالش های ناموجه» را «يک شاخص مهم و دارای سهمی تعيين کننده در اتحاد ملی» دانسته و گفته است که «همه بايد قانون را فصل الخطاب قرار دهند.»
XS
SM
MD
LG