لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۶

برتری فوتسال ايران مقابل پاناما و صعود به مرحله بعد


در آخرين دور از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۲ فوتسال، تيم ملی ايران مقابل پاناما پيروز شد تا بدون شکست راهی مرحله يک هشتم نهايی شود. ايران پيش از اين در جام‌های جهانی ۱۹۹۲ و ۲۰۰۸ نيز به مرحله يک هشتم نهايی صعود کرده بود.

در ديگر بازی اين گروه، اسپانيا پنج بر يک از سد مراکش گذشت تا به عنوان تيم اول گروه ب روانه مرحله بعدی شود. ايران با امتياز برابر و به خاطر تفاضل گل در رده دوم ايستاد.

حريف ايران در دور يک هشتم نهايی، روز جمعه مشخص می‌شود که به احتمال فراوان گواتمالا خواهد بود. گواتمالا تيم چندان قدرتمندی نيست و ۹-۰ مغلوب روسيه شده و تنها پيروزی اين تيم مقابل کلمبيا رقم خورده است.

در اين رقابت‌ها که به ميزبانی تايلند در حال برگزاری است، ايران در نخستين بازی با اسپانيا به تساوی ۲-۲ رسيد. سپس مراکش را ۲-۱ شکست داد و در گام آخر نيز ۴-۳ از سد پاناما گذشت.

فوتسال ايران که پرافتخارترين تيم آسياست با گل های احمد اسماعيل‌پور، افشين کاظمی و محمد طاهری (دو بار) مقابل پاناما به برتری رسيد.

کلاديو گودريج زننده گل اول پاناما از برترين های تيم رقيب در اين مسابقه بود. بازيکنان پاناما اواسط نيمه دوم صاحب دو موقعيت تک به تک شدند اما مصطفی نظری مانع از فروپاشی دروازه ايران شد. برای ايران نيز طاهری و طيبی دو موقعيت تک به تک را از دست دادند.

در نيمه اول يکی از بازيکنان پاناما با آرنج به صورت مصطفی طيبی کوبيد تا بازيکن کليدی ايران از ناحيه بينی دچار خونريزی شود. پس از مصدوميت طيبی پزشکان ترجيح دادند او را به بيمارستان انتقال دهند. وضعيت اين ملی‌پوش ايران برای ادامه رقابت ها هنوز مشخص نيست.

در بازی با پاناما غير از برتری در نتيجه، ايران در مالکيت توپ نيز تسلط ۶۰ درصدی خود را ديکته کرد. ۴۰ شوت ايران نيز اندکی بيشتر از ۳۶ شوتی بود که پانامايی‌ها روانه دروازه ايران کردند.

نتايج ساير بازی‌ها؛ صدرنشينی مقتدرانه برزيل و ايتاليا

در گروه نخست که رقابت هايش به پايان رسيده اوکراين در صدر قرار گرفته و پاراگوئه دوم شده است. اوکراين در روز آخر برای مسجل کردن صدرنشينی، ۶-۱ کاستاريکا را مغلوب کرد. پاراگوئه نيز تايلند ميزبان بازی ها را از سد راه خود کنار زد.

در گروه سی که پيش از اين برزيل ۱۳ گل به ليبی و چهار گل هم به ژاپن زده بود، با برتری ۳-۱ مقابل پرتغال صعود مقتدرانه ای را رقم زد. فرناندينيو در اين بازی پنج گله شد.

در گروه دی هم ايتاليا مثل برزيل هر سه بازی خود را برد. آتزوری در آخرين بازی‌اش ۵-۲ از سد مکزيک گذشت. آرژانتين هم ۷-۱ استراليا را از پيش رو برداشت تا در رده دوم بايستد.

صربستان فعلاً فاتح رقابت های گروه ای است اما بازی‌های اين گروه هنوز تمام نشده است. صربستان ابتدا مصر را شکست داد و سپس هفت گل وارد دروازه کويت کرد. سرنوشت تيم‌های صعود کننده، در بازی‌های دور آخر اين گروه مشخص خواهد شد. غير از صربستان که صعودش را مسجل کرده، مصر و جمهوری چک نيز در تقلای صعود و موقعيتی بهتر در مرحله يک هشتم نهايی هستند.

گروه آخر نيز عرصه قدرتنمايی روسيه است. آن ها ۱۶ گل به تور دروازه جزاير سليمان دوختند و سپس ۹-۰ بر گواتمالا غلبه کردند. ادر ليما بازيکن برزيلی الاصل روسيه فعلا با هشت گل در صدر جدول گلزنان ايستاده است.

روسيه در روز آخر مرحله گروهی با کلمبيا بازی می‌کند و گواتمالا که حريف احتمالی ايران است، با ضعيف‌ترين تيم اين تورنمنت يعنی جزاير سليمان بازی خواهد کرد.

در مرحله يک هشتم نهايی، بازی پاراگوئه و پرتغال قطعی شده اما تعيين رقبا در ساير بازی‌ها منوط به اتمام رقابت های مرحله گروهی است.
XS
SM
MD
LG