لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۸

هشدار وزير ورزش به مدیرعامل استقلال: برخورد می کنیم


محمود گودرزی، وزير ورزش و جوانان می‌گويد: تيم ملی اولويت اصلی است و تمام مربيان موظفند بازيکنان را در اختيار سرمربی تيم ملی بگذارند، تيم‌ها را مجبور می‌کنيم اين کار را انجام دهند.

اين اظهارات محمود گودرزی، می‌تواند پايانی باشد بر روند مصاحبه‌های انتقادی مديرعامل و سرمربی استقلال، همچنين سرمربی سپاهان عليه تصميمات کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، به ویژه که وزير ورزش با هشدار درباره تهديد مديرعامل استقلال در شکايت به فيفا گفته است: «شکايت به بيرون مرزها را نمی‌پسندم. استقلال و پرسپوليس متعلق به دولت هستند و بايد با اجازه دولت اين کار را انجام دهند. آنها بايد در راستای تيم ملی باشند و در غير اين صورت، قطع به يقين برخورد می‌کنيم.»

با وجود تاکيد و هشدار وزير ورزش، مصاحبه‌های شديداللحن عليه سرمربی تيم ملی ايران ادامه دارد. محمد مايلی‌کهن می‌گويد: «فرهنگ ما ۲۵۰۰ ساله است. مشخص است که چه فرهنگی داريم و قابل قياس با موزامبيک نيست.»

سرمربی استقلال هم در راديو گفت: «کی‌روش طرز فکر خودش را هم قبول ندارد. چرا بعد از بازی‌های تيم ملی از ما تشکر نکرد؟ او ايران و ايرانی را تحقير می‌کند. الفاظی به کار می‌برد که درست نيست. بايد صحبت کی‌روش را در تلويزيون جواب بدهم. با هزار بدبختی کار می‌کنيم و توکل به اهل بيت داريم. او چند بار در مطبوعات فرافکنی کرده، به مربی ايرانی توهين می‌شود دست می‌زنند، اين درست نيست.»

با وجود اظهارات وزير ورزش، کارلوس کی‌روش در مراسم شنبه شب رونمايی از پيراهن تيم ملی فوتبال ايران شرکت نکرد. گودرزی بعد از جلسه با کی‌روش در پاسخ به اين موضوع که سرمربی تيم ملی از جلسه راضی نبوده، گفت: «اين تشخيص شماست که از قيافه‌اش چنين استنباطی داريد.»

علی دايی که ديدگاهی متفاوت با قلعه نويی و کرانچار دارد، درباره ماجراهای اخير می‌گويد: «بايد به تيم ملی کمک کنيم اما متاسفانه فقط حرف زده‌ايم.‌ اگر بخواهيم با همين وضعيت جلو برويم کار خيلی سخت است، چون اصلا کاری نکرده‌ايم! مطمئن باشيد کی‌روش حق دارد، او از فوتبال حرفه‌ای آمده که برنامه‌ريزی در آن حرف اول را می‌زند اما هنوز بازی تدارکاتی انجام نداده‌ايم. تيم‌های ديگر همه ۱۰ تا ۱۲ بازی انجام دادند اما ما چی؟ کی‌روش حرف‌هايی زد که درد دلش بود. من هم اگر کمکی هم از دستم برآيد دريغ نمی‌کنم.»

افشين پيروانی نيز ديدگاه مشابهی دارد: «اگر هرکس بخواهد ساز خودش را بزند همان اتفاقی می‌افتد که در جام جهانی ۱۹۹۸ افتاد و شبانه عليه توميسلاو ايويچ کودتا کردند. الان همه بايد از کی‌روش حمايت کنند.»

فتح‌الله زاده مديرعامل استقلال گفته بود کی‌روش در سطح من نيست که بخواهم جوابش را بدهم. امير قلعه‌نويی هم برای پاسخگويی به اظهارات سرمربی تيم ملی، او را به مناظره تلويزيونی دعوت کرد اما کارلوس کی‌روش در پاسخ گفت: وقتم را برای کسی که موقع بازی‌های تيم ملی می‌خوابد تلف نخواهم کرد.

علی کفاشيان درباره دليل سرمربی تيم ملی برای لغو اردو می‌گويد: «کی‌روش معتقد است وقتی هشت نفر از بازيکنان اصلی را نمی‌تواند به آفريقای جنوبی ببرد، چنين اردويی به درد نمی‌خورد و بهتر است اردو را همين جا برگزار کنيم. به اعتقاد کی‌روش اگر بتوانيم بازيکنانی که به قطر و کويت رفته‌اند را بگيريم می‌شود اردو را برگزار کرد، وگرنه ممکن نيست.»

کفاشيان درباره مقصر اصلی خروج ناگهانی بازيکنان از ايران گفت: اگر تيم‌های ما می‌توانستند بازيکنان را نگه دارند، آنها نمی‌رفتند. اول فصل از نکونام خواهش کرديم که بماند و حتی تفاهم‌نامه‌ای امضا کرديم که بخشی از پولش را خودمان بدهيم. ولی تا نيم فصل باز هم از يک سوم پولی که قرار بود باشگاه به ايشان بدهد خبری نشد.

رييس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سوال که آيا کی‌روش به بازيکنان گفته راهی خارج شوند، گفت: «اين حرف‌ها درست نيست. ما به کی‌روش قول داده بوديم ۲۰ فروردين ليگ تمام ‌شود و بازيکنان را در اختيارش بگذاريم. حتی وزير هم قول داد حمايت کند ولی وقتی بازيکنان به قطر و کويت می‌روند ديگر چيزی دست ما نيست.»

علی کفاشيان يادآور شد: «از وزير خواسته‌ايم به باشگاه‌ها اعلام کند عليه کی‌روش موضع‌گيری نکنند. بايد بدانيم هر سال ليگ قهرمانان آسيا هست اما پس از هشت سال به جام جهانی رفته‌‌ايم و همه بايد تيم ملی را ببينيم.»
XS
SM
MD
LG