لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۸

آيت‌الله خامنه‌ای: به برخی رسانه‌های ورزشی هشدار می‌دهم


رهبر ايران در ديدار با جمعی از پيشکسوتان، مربيان و مدال‌آوران ورزش، با انتقاد از تلاش برخی رسانه‌ها برای «تخريب فضای ورزشی کشور از طريق ترويج تهمت، دروغ، نزاع و تخريب افراد»، گفت: «متأسفانه سهم رسانه‌های ورزشی در اين کار خلاف کم نيست و من در اين خصوص هشدار می‌دهم.»

آیت‌الله خامنه‌ای که پبش از اين با چنين تاکيدی به ورزشی‌نويسان و گزارشگران ورزشی نپرداخته بود، در ادامه گفت: «برخی رسانه‌های ورزشی با بزرگنمايی موضوعات کوچک و ايجاد فضای دعوا، تلاش می‌کنند تا افراد مصاحبه‌کننده را به سمت حرف‌های تند و ناسزاگويی سوق دهند که اين کار نادرستی است و بايد نقطه مقابل آن در رسانه‌ها تقويت شود.»

نارضايتی رهبر از تندخويی رسانه‌های ورزشی در حالی مطرح شده که صداوسيما زير نظر مستقيم وی اداره می‌شود و بيرون از اين ارگان، نظارتی بر برنامه‌های متعدد ورزشی‌ اعمال نمی‌شود.

ارتباطات غيرقانونی با مديران باشگاه‌ها، فدراسيون‌ها و مسئولان بلندپايه ورزش کشور، همچنين احراز سمت‌های تشريفاتی مانند مشاوره و روابط عمومی در باشگاه‌ها، از جمله تخلفاتی است که برخی دست‌اندرکاران ورزش که در استخدام رسمی صداوسيما هستند، به آن متهم هستند.

حال مشخص نيست هشدار رهبر ايران به خاطر اين افراد و خطاب به عزت‌الله ضرغامی است، يا چه بسا معدود برنامه‌های موفقی مانند برنامه پربيننده ۹۰ را هدف گرفته است.

آيت‌الله خامنه‌ای در ديدار با قهرمانان ورزش، حضور زنان با رعايت حجاب در ميادين ورزشی را ستايش کرد و با اشاره به به «موارد متعدد قتل، تعرض و تهديد رسمی زنان مسلمان محجبه در اروپا» گفت: در چنين شرايطی، هنگامی که زن مسلمان ايرانی و دارای حجاب، بر سکوی قهرمانی می‌ايستد و همه را وادار به تکريم می‌کند، کار با عظمتی انجام شده.»

او همچنين از ورزشکارانی که «سجده می‌کنند، دست به دعا بر می‌دارند و يا پس از فتح قله‌ها اذان می‌گويند، همچنين زنان ورزشکاری که عفاف دينی را رعايت می‌کنند»، سپاسگزاری کرد و انصراف نمايندگان ايرانی از مسابقه با ورزشکاران اسراييلی را «بسيار با ارزش و تلاشی بسيار مهم و حساس در مقابله با صهيونيسم» عنوان کرد.

رهبر ايران به ورزشکاران توصيه کرد از صفات ناپسندی همچون چاپلوسی، تملق، دروغگويی و دورويی به دور باشند. او همچنين از مسئولان ورزش ايران خواست تا برخی رشته‌ها که در داخل دارای ريشه تاريخی هستند را مورد اهتمام بيشتری قرار دهند.

انگشتر رهبری در دستان بهداد سليمی

پيش از سخنان آقای خامنه‌ای، شش نفر از ورزشکاران نظرات خود را در خصوص مسائل ورزشی مطرح کردند. حميد سوريان دارنده شش طلای جهان و المپيک در کشتی‌ فرنگی خواستار تسريع در اجرای قانون استخدام قهرمانان شد.

حسن گرامی (کوهنورد) گزارشی از طنين بانگ اذان بر فراز قلل مهم جهان بيان کرد. مه‌لقا جام‌بزرگ، عضو تيم ملی تيراندازی در المپيک لندن، خواستار توجه به اماکن ورزشی ويژه بانوان شد.

احسان لشکری دارنده مدال برنز المپيک لندن ابراز اميدواری کرد جلوی حذف کشتی در المپيک گرفته شود. جليل جدی، جانباز ۷۰ درصد خواستار مناسب سازی معابر و سيستم حمل و نقل عمومی برای جانبازان و معلولان شد. حسين رضازاده رييس فدراسيون وزنه برداری از ضرورت استعداد يابی در ورزش صحبت کرد. محمد عباسی وزير ورزش و جوانان نيز گفت که درخشان‌ترين موفقيت‌های تاريخ ورزش ايران در سال ۱۳۹۱رقم خورده است.

بهداد سليمی قهرمان جهان و المپيک در دسته فوق سنگين وزنه برداری، انگشتر آيت‌آلله خامنه‌ای را هديه گرفت. سليمی در اين باره گفت: برای اولين بار نيست که رهبر انقلاب به بنده لطف دارند. ايشان پيش از اين نيز به من هديه داده بودند.

طبق اظهارات سليمی، شخص آقای خامنه‌ای از او می‌خواهد که هديه‌ای را درخواست کند تا به عنوان «تبرک» کنارش باشد. بهداد سليمی نيز انگشتر وی را درخواست کرد. «حضرت آقا نيز از روی لطف اين هديه بسيار ارزشمند را به من دادند.»

قهرمان المپيک لندن و جانشين حسين رضازاده درباره احساس خود گفت: «اين يادگاری بسيار ارزشمندی برای من خواهد بود و سعی می‌کنم هميشه در دستانم داشته باشم. اميدوارم که دعای خير ولی امر مسلمين هميشه همراه من باشد.
XS
SM
MD
LG