لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۳

یادی از سربازان آمریکایی در پیام کریسمس باراک اوباما


باراک اوباما، رییس جمهوری ایالات متحده اواخر روز چهارشنبه و در شب کریسمس، پیامی خطاب به مردم آمریکا ایراد کرد، که غیر از یک مورد، عاری از مسائل سیاسی بود.

باراک اوباما در پیام خود با اشاره به این که ماموریت رزمی آمریکا در افغانستان به زودی به یک پایان مسئولانه خواهد انجامید، گفت این تعطیلات زمان تامل و تفکر درباره فداکاری‌های خانواده‌های نظامیان است.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه افزود «ما به این دلیل می‌توانیم در کنار خانواده‌های خود جمع شویم، که نیروهای رزمی ما حاضرند از خانواده‌هایشان جدا شوند و به خدمت اعزام شوند.»

میشل اوباما، بانوی اول آمریکا که همراه رئیس جمهوری بود، نیز اظهار امیدواری کرد که این روزها، فصل پشت سر نهادن اختلافات و نزدیکی خانواده‌ها و دوستان و همسایگان باشد.

ماموریت ارتش آمریکا در افغانستان، در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی (۱۰ دی ماه) به پایان خواهد رسید، و تنها بیش از ۱۰ هزار نفر از نظامیان آمریکا برای آموزش و مشاوره نیروهای افغان، در آن کشور باقی خواهد ماند، که با شروع سال ۲۰۱۶ میلادی این تعداد به نصف کاهش خواهد یافت.

در جنگ ۱۳ ساله آمریکا در افغانستان، که پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ القاعده به ایالات متحده آغاز شد، بیش از ۲ هزار نفر از نظامیان آمریکایی جان خود را از دست دادند.

منبع: صدای آمریکا

XS
SM
MD
LG