لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۶

آخرین وضعیت حسین کاظمینی بروجردی، روحانی در بند در اوین


«حسين کاظمينی بروجردی» روحانی دربند در زندان اوين در پيامی به مناسبت انتخابات رياست جمهوری اسلامی نوشته است: «هر روز که ميگذرد، شرايط زندگی در کشور، سخت تر شده، و نفس کشيدن در فضای خفقان و ديکتاتوری، مشکل تر گرديده و دوران اسفناک و اضطراب آميزی، نمودار گشته و اين فجايع، مزيد بر آن شده که همه خودکامگی ها و زورگويی ها، به نام دين، مطرح گشته است.»

حسين کاظمينی بروجردی که هوادار جدايی دين از دولت و از مخالفان نظريه ولايت فقيه است در مهرماه سال ۱۳۸۵ بازداشت و به ۱۱ سال زندان محکوم شد. گیتی پورفاضل، وکيل حسين کاظمينی بروجردی در گفت وگو را رادیو فردا از آخرین وضعیت این روحانی زندانی می گوید:



گیتی پورفاضل : «با همه تلاشی که ايشان داشتند متاسفانه محکوم شدند و الان هم دارند دوران محکوميتشان را در زندان اوين می گذرانند. تا کنون هم مرخصی متاسفانه تا کنون نداشته اند و خانواده شان هم با توجه به اينکه ايشان از لحاظ جسمی زياد وضعيت مناسبی ندارد، در تلاش هستند که شايد بتوانند ايشان را بياورند بيرون.»

آقای کاظمينی بروجردی چه مشکلاتی دارند خانم پورفاضل؟ از چه نظر مشکلات جسمانی دارند؟

ايشان مشکلات جسمی دارند و به هر حال آنجا هم زندان است و از نظر بهداشت و غذا چندان در رفاه نيستند که بتوانند به معالجاتشان ادامه بدهند و از اين نظرها هم خيلی در تنگنا هستند.

اميدوار هستم که به هرحال با مرخصی ايشان موافقت بکنند و خودشان بتوانند به عنوان مرخصی مدتی را از زندان بيايند بيرون و به معالجاتشان ادامه بدهند.

آيا تقاضايی برای مرخصی ايشان اعلام شده است؟

خودشان بايد تقاضا کنند چون وکيل نمی تواند تقاضای درخواست مرخصی کند و خود زندانی بايد تقاضای مرخصی کند.

خودشان الان تقاضای مرخصی کرده اند؟

من نمی دانم چون الان مدتی است با ايشان هيچ ارتباطی نداشته ام و ايشان را نديده ام چون دارند دوران محکوميتشان را می گذرانند و من باهاشان ملاقاتی نداشته ام.

روحانيونی که در دادگاه روحانيت محاکمه می شوند بايد از ميان وکلايی که خود آنجا معرفی می کند وکيل خودشان را انتخاب و معرفی کنند برای پرونده شان و ما وکلای آزاد اجازه ورود به پرونده های اين قبيل زندانيان نداریم.

متاسفانه بعضی از متهمان و حتی بعضی از هواداران آنها که روحانی هم نبودند در دادگاه های روحانيت محاکمه شده اند که اين مسئله برای من خيلی جالب است. من پرونده خانم رويا عراقی را داشتم که مراجعه کردم و گفتم که ايشان اصلا روحانی هم نيستند پس چرا اينجا محاکمه می شوند؟ که گفتند به هر حال ايشان هوادار هستند و ما پرونده شان را اينجا تشکيل داده ايم.

خانم پورفاضل، شما هم اکنون وکيل آقای کاظمينی بروجردی هستيد يا اينکه وکالت ايشان را ديگر نداريد؟

شکل و فرم رسمی وکالت نامه هايی که ما با موکلينمان تنظيم می کنيم را متاسفانه با اينکه من با خودم به زندان بردم ولی متاسفانه اجازه ندادند که ايشان امضا کنند ولی ايشان خودشان نامه ای خطاب به من نوشتند و در آن گفتند که شما وکيل من هستيد.

همين از نظر قانون برای من کافی است که من وکيل ايشان باشم ولی به من اجازه ندادند که وکالت نامه های رسمی را با ايشان تنظيم کنم.

به تازگی از آقای کاظمينی بروجردی پيامی منتشر شده است. آيا در اين مورد اطلاعی داريد يا آن را تاييد می کنيد ؟

خانواده شان که گاهی به ديدن ايشان در زندان می روند با من هم تماس می گيرند و می آيند و مرا می بينند و با من صحبت می کنند. دورادور من از وضعيت شان يک مقداری آگاه هستم با اينکه خودم رو در رو نتوانسته ام ايشان را ببينم ولی از طريق خانواده شان من ازشان خبر دارم.

و در آينده آيا اين امکان وجود دارد که شما با موکلتان آقای کاظمينی بروجردی ديدار کنيد؟

اگر به من اجازه بدهند البته که اين کار را خواهم کرد ولی تا کنون چنين اجازه ای به من داده نشده است.
XS
SM
MD
LG