لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۶

پرسپوليس ۶ ملوان صفر؛ گلباران با گل محمدی


بازی پرسپولیس و ملوان
بازی پرسپولیس و ملوان
در مرحله يک‌شانزدهم نهايی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ايران، تيم پرسپوليس در نخستين بازی رسمی که مانوئل ژوزه را روی نيمکت نداشت با شش گل بر ملوان بندرانزلی غلبه کرد. غلامرضا رضايی يک بار، هادی نوروزی دوبار و کريم انصاری‌فرد هم سه بار دروازه سرگئی پاشنکو سنگربان پراشتباه ملوان که اهل کشور مولداوی است را گشودند.

اين بازی نخستين مسابقه‌ رسمی بود که يحيی گل‌محمدی هدايت پرسپوليس را برعهده گرفت. مسئولان باشگاه برای جلوگيری از تبعات مالی اخراج ژوزه، اعلام کرده‌اند سرمربی آنها همچنان مانوئل ژوزه است، اما اجازه حضور در اردوی تيم را به او نمی‌دهند.

در جدال کلاسيک پرسپوليس و ملوان که مصاف‌هايشان همواره از خاطره‌انگيزترين ديدارهای تاريخ جام حذفی فوتبال ايران بوده، نتيجه‌ای دور از انتظار رقم خورد که در پيشينه ديدارهای اين دو تيم بی‌سابقه است. سرخ‌پوشان با ارائه بازی روان و هجومی خيلی زود و در دومين دقيقه به گل رسيدند تا فشار روانی ناشی از تغيير سرمربی را پشت سر بگذارند.

در اين بازی محسن ترکی از اعلام خطای پنالتی روی محمد نزهتی مهاجم ملوان خودداری کرد و به شدت مورد اعتراض ملوانی‌ها قرار گرفت. عادل فردوسی پور گزارشگر مسابقه نيز روی تصاوير آهسته معتقد بود که خطای پنالتی صورت گرفته است.

پرسپوليس حالا با اين پيروزی پر گل، روز سه‌شنبه ۱۹ دی‌ بايد در مرحله يک‌هشتم نهايی به مصاف نفت تهران برود. پرسپوليسی‌ها در جدال با قوی سپيد انزلی با ترکيب نيلسون، سيدجلال حسينی، محسن بنگر، اميرحسين فشنگچی، مهرداد پولادی، علی کريمی (دقيقه ۶۸ عادل کلاه‌کج)، حسين ماهينی، رضا حقيقی، محمد نوری (دقيقه ۸۲ فرشاد احمدزاده)، هادی نوروزی (دقيقه ۶۷ غلامرضا رضايی) و کريم انصاری‌فرد به ميدان رفتند.

حاشيه‌ها و اظهار نظرها

پژمان نوری هافبک ملی‌پوش ملوان که سابقه عضويت در پرسپوليس را هم دارد، با انتقاد از قضاوت بازی گفت: محسن ترکی به من بی‌ادبی کرد و همان حرف را به خودش برگرداندم، خوشحالم که چيز بدتری نگفت زيرا مجبور می‌شدم بازهم حرفش را به خودش برگردانم.

مازيار زارع بازيکن فصل قبل پرسپوليس، در اين بازی با شعارهای تند هواداران پرسپوليس مواجه شد. برخی هواداران نيز به او و اعضای خانواده‌اش فحاشی کردند.

زارع در پايان بازی در حالی که به شدت ناراحت بود، گفت: «اتفاقی رخ نخواهد داد چون رويانيان مديرعامل اين تيم است. من ۱۵۰ ميليون هنوز طلبکارم از پرسپوليس، مردمی که به مادرم فحش می‌دهيد، آيا شما از هزار تومان خود می‌گذريد؟ به مادر، خواهر و همسر من فحش دادند. جام حذفی را هم که برای پرسپوليس برگزار می‌کنيم.»

در اين بازی پس از تعويض علی کريمی، محمد نوری بازوبند کاپيتانی را بست. با تعويض نوری نيز غلامرضا رضايی سومين کاپيتان پرسپوليس شد.

اغلب هواداران ملوان در دقيقه ۷۵ ورزشگاه را ترک کردند. بعد از گل ششم، هواداران پرسپوليس دقايقی با شعار «ملوان غصه نخور، استقلال هم شش تاييه» تيم خود را تشويق کردند.

محمد احمدزاده هنگام ورود به نشست خبری با انتقاد برخی خبرنگاران نزديک به باشگاه پرسپوليس مواجه شد که اظهارات او قبل از مسابقه درباره حمايت داوران از پرسپوليس را غير واقعی می دانستند. احمدزاده خطاب به آنها گفت: «شما شخصيت يک خبرنگار را رسماً از دست داديد و جامعه رسانه‌ای شخصيتش بالاتر از آن است که چنين سئوالاتی پرسيده شود.»

سرمربی ملوان در ادامه گفت: بعد از اولين گل اتفاقاتی افتاد که در تاريخ باشگاه ما بی‌سابقه بود. در هيچ زمانی در تاريخ باشگاه ملوان چنين باختی نداشتيم. اما صحنه پنالتی روی نزهتی اگر اعلام می‌شد، شرايط بازی فرق می‌کرد.»

احمدزاده اما با پذيرش اشتباهاتش در اين مسابقه به دليل «اتخاذ تاکتيک نامناسب» از هواداران ملوان عذرخواهی کرد.

گل‌محمدی: قول قهرمانی نمی‌دهم

سرمربی جديد تيم پرسپوليس که البته هنوز حکم سرمربيگری اش صادر نشده، در نشست خبری پس از بازی گفت انتظار نداشته که تيمش شش گل به ملوان بزند.

يحيی‌ گل‌محمدی با اشاره به تمهيداتش برای برتری مقابل ملوان گفت: «می‌دانستيم چه هدفی داريم و بازيکنان نکات تاکتيکی را به خوبی رعايت کردند. می‌توانستيم حتی گل‌های بيشتری بزنيم و اين را مديون هافبک‌های خوبمان هستيم. از کريم باقری و دستيارانم هم تشکر می‌کنم که بدون قرارداد پا به اين مسابقه گذاشتند.»

او درباره اين که چه اندازه از راهنمايی‌های علی پروين استفاده کرده است، گفت: «راهنمايی‌های او بی‌تاثير نبود اما در مورد ترکيب صحبتی نکرديم.»

گل محمدی سپس در پاسخ به سئوالی درباره نقش ژوزه در اين نتيجه گفت: «او از مربيان بزرگ است. در نيم فصلی که هدايت تيم را برعهده داشت نتوانست نتايج لازم را بگيرد ولی بايد از زحماتش تشکر کرد. نمی‌توان گفت حضور ژوزه تاثيری نداشت.»

مربی پرسپوليس تاکيد کرد: «برای بهترين نتيجه می‌جنگيم اما اين که چه اتفاقی می‌افتد معلوم نيست. هر بازی برای ما فينال است و نمی‌توانم بگويم در جام حذفی قهرمان می‌شويم چون تضمينی وجود ندارد. در ليگ هم نمی‌توانم قول بدهم اول يا سوم می‌شويم.»

گل‌محمدی درباره شرايط شهاب گردان که در تمرينات حاضر نمی شود، همچنين مهدی مهدوی‌کيا که در اين بازی غايب بود، گفت: «مهدوی‌کيا سرما خورده و گردان هم سه جلسه در تمرين نبود. دنبالش گشتيم و پيدايش نکرديم.»
XS
SM
MD
LG