لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۸

پرسپولیس در آخرین دقیقه الهلال عربستان را شکست داد


در دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس در حضور یکصدهزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی به مصاف الهلال عربستان رفت و با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید.

برانکو ایوانکوویچ در این دیدار، پرسپولیس را با همان ترکیب پیروز در هشتادمین شهرآورد تهران به مصاف الهلال فرستاد.

در نیمه نخست، الهلال روی اشتباه مدافعان پرسپولیس به گل رسید. کمک داور مسابقه این گل را آفساید اعلام کرد. داور به سمت او رفت تا با تجمع بازیکنان هر دو تیم، چند دقیقه‌ای بازی متوقف شود.

عادل فردوسی‌پور گزارشگر مسابقه معتقد بود کمک داور اشتباه کرده و به گفته او تیم داوری از مالزی، با پرسپولیس مهربان بوده‌اند.

سعید مظفری‌زاده کارشناس داوری به خبرگزاری فارس گفته است: «کمک داور مالزیایی گل سالم الهلال را مردود اعلام کرد و داور هم با مشورت کمک داور، گل را نپذیرفت تا دچار اشتباه فاحش شود.»

در دقيقه ۸۰ دستهای سوشا مکانی بيرون از محوطه جريمه به توپ خورد که کارت زرد گرفت. بازيکنان معترض الهلال، معتقد بودند او از موقعيت گل جلوگيری کرده و بايد اخراج شود. هشت دقيقه بعد، سلمان فرج با دريافت کارت زرد دوم اخراج شد.

۹۰ دقيقه به پايان رسيد و داور سه دقيقه وقت اضافه محاسبه کرد. در دقيقه ۹۲ پرسپوليس روی دو اشتباه محرز و متوالی مدافعين الهلال به گل رسيد.

دفع ناقص مدافعين الهلال باعث شد توپ نصيب طارمی شود. ارسال او داشت خط عرضی را طی می‌کرد و کسی هم از سرخپوشان نبود تا گل بزند اما دياگو مدافع ميانی و برزيلی الهلال در صحنه حاضر بود و توپ را به تور رساند.

بازی برگشت هفته آينده در عربستان برگزار خواهد شد و پرسپوليس با شکست ۲-۱ نيز می‌تواند راهی مرحله يک چهارم نهايی شود. الهلال پارسال در ليگ قهرمانان آسيا به فينال رسيد و با شکست مقابل وسترن سيدنی، نايب قهرمان شد.

اين تيم، امسال در مرحله گروهی با فولاد خوزستان همگروه بود. بازی رفت در اهواز با تساوی ۰-۰ به پايان رسيد اما ديدار برگشت را الهلال با نتيجه ۲-۰ به سود خود خاتمه داد.

در ترکيب پرسپوليس مقابل الهلال، سوشا مکانی، مايکل اومانيا (دقيقه ۷۵ ميلاد کمندانی و دقيقه ۹۳ محسن بنگر)، رضا نورمحمدی، حميدرضا علی‌عسگر، بابک حاتمی، احمد نوراللهی، محمد نوری، علی عليپور (دقيقه ۷۰ رضا خالقی‌فر)، اميد عاليشاه، هادی نوروزی و مهدی طارمی بازی کردند.

اوسیانو کروز، کمک مربی تیم ملی فوتبال ایران همراه با دن گاسپار مربی دروازه‌بانهای تیم ملی از نزدیک مسابقه را تماشا می‌کردند. علی کریمی کاپیتان سابق پرسپولیس هم در ورزشگاه آزادی حضور داشت.

جورجیوس دونیس سرمربی الهلال در نشست خبری گفت: «داور بخاطر تصمیماتی که گرفت باید پاسخگو باشد و عذرخواهی کند. سعی می‌کنم بهترین تصمیم را برای بازی برگشت بگیرم و شانس بالایی برای صعود تیمم قائل هستم.»

برانکو ایوانکوویچ هم درباره بازی برگشت گفت: «بازی در عربستان دشوار است. الهلال سال قبل باید قهرمان آسیا می‌شد. پرسپولیس تا همین حالا هم نتایج خیلی خوبی در آسیا گرفته است. دوست داشتیم با السد بازی کنیم ولی حالا به فکر صعود در ریاض هستیم.»

سرمربی پرسپولیس درباره اعتراض سرمربی الهلال به داوری گفت: «من هم با سرمربی حریف موافقم. داور باید عذرخواهی کند اما از پرسپولیس. کارشناسان داوری گفته‌اند گل الهلال آفساید بود و بازیکن این تیم باید کارت زرد دوم را هم می‌گرفت.»

XS
SM
MD
LG