لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۱

پاپ بنديکت شانزدهم در بيروت خواستار برقراری صلح در خاورميانه شد


پاپ بنديکت شانزدهم، رهبر معنوی کاتوليک های جهان روز يکشنبه و در سفری به شهر بيروت در لبنان، در ميان هواداران مسيحی خود حاضر شده و از پيروان مذهبی خود خواست، به «عوامل صلح‌آفرین» تبديل شده و هريک به سمت همين هدف بروند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پاپ بنديکت شانزدهم بار ديگر همچنين به آشوب و ناآرامی و خشونت ها در کشور سوريه اشاره کرده و خواستار توقف آن شده است.

سفر پاپ به منطقه در حالی است که شماری از پيروان اسلام در منطقه به نشان دادن واکنش به فيلم ضد اسلامی، مشغول هستند.

اين نخستين سفر پاپ بنديکت شانزدهم به لبنان است. آخرين بار در سال ۱۹۹۷ بود که پاپ ژان پل دوم، رهبر قبلی کاتوليک های جهان سفری به لبنان داشت.

گزارش ها حاکی است پاپ در خودروی ضدگلوله خود موسوم به «پاپ‌موبيل» در ميان مسيحيان و طرفداران خود حاضر شد و جمعيتی بيش از ۳۵۰ هزار تن به استقبال او آمده بودند.

پاپ از تمامی مسيحيان خاورميانه خواست نقش خود را در «پاک کردن چهره زشت خرابی و نابودی و مرگ» از منطقه برعهده گيرند. وی همچنين در مورد خشونت ها سوريه، رهبران کشورهای عربی را خطاب قرار داده و گفت: «ما همه می توانيم برادرانه به راه حلی برسيم که صلاح و خير و احترام برای همه در آن باشد.»

گزارش ها حاکی است جمعيت مسيحيان لبنان، عراق، سوريه و ديگر کشورهای منطقه برای ديدار با پاپ، از چند روز پيش راهی بيروت شده بودند.

روز شنبه پاپ با مقامات سياسی و رهبران دولت لبنان در کاخ رياست جمهوری اين کشور، ديدار کرد. منابع رسمی می گويند رهبر کاتوليک های جهان همچنين با نمايندگان حزب الله لبنان هم ديدار کرده است.

وی در ميان جمع سياستمدارن و نمايندگان ديپلماتيک در لبنان درخواست کرد از حق آزادی اديان، به عنوان يکی از اساسی ترين و اصولی ترين حقوق بشر، حفاظت شود. پاپ همچنين از خطر بنيادگرايی به عنوان بدترين خطر ياد کرد و خواستار برخورد عميق و ريشه ای با اين مسئله شد.
XS
SM
MD
LG