لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۰

ابوالفضل قديانی در پی اعتصاب غذا، به بیمارستان منتقل شد


ابوالفضل قدیانی که در اعتراض به «سوءرفتارها در زندان» دست به اعتصاب غذا زده بود، دچار مشکل شده و روز پنجشنبه به بیمارستان منتقل شده است.

به گزارش وبسایت کلمه، آقای قديانی، که پیشتر اعلام شده بود از روز دوشنبه «در اعتراض به رفتار غيرانسانی مسئولان زندان» دست به اعتصاب غذا ‌می‌زند، به دليل درد در ناحیه قلب و حال به هم خودرگی، به بیمارستان انتقال یافته است.

زهرا رحیمی، همسر آقای قدیانی پیشتر در گفت وگو با رادیو فردا گفته بود که به دلیل بدحالی او را به بیمارستان آورده و با ضرب و شتم او را به زور بیمارستان آورند و حتی پابرهنه بود و کفش هم به پا نداشت. حتی به سرش هم ضربه زده بودند.

همسر ابوالفضل قدیانی به رادیو فردا گفت: «هشت نفر که نمی‌دانیم پاسیار یا مامور اطلاعات بودند، سرش ریختند و کتکش زدند. آقای قدیانی هم حاضر نشد چون با این شرایط او را آوردند، دکتر را ببیند. ما با دادستانی و زندان تماس گرفتیم و قصد شکایت داریم.»

خانم رحیمی گفت: «آقای قدیانی بیمار قلبی است و ما به اتهام اقدام به قتل از آنها شکایت می‌کنیم. ما فکر می‌کنیم این شکنجه و اقدام به قتل بوده و ما به شدت اعتراض داریم و نگران هستیم. ایشان هم گفته‌اند اگر من را به زندان برگردانید، اعتصاب غذا می‌کنم.»

وبسایت کلمه در گزارشی روز سه شنبه نوشته بود که «دستور ضرب و شتم توسط علی اشرف رشيدی، رئيس سابق زندان ديزل آباد کرمانشاه و رئيس جديد زندان اوين صادر و توسط سروان رفيعی فرمانده يگان انتظامات زندان اوين و پاسيار محمد عطاری و با همراهی ۱۴ پاسيار مامور انتقال، به اجرا درآمد و پس از آن، اين زندانی سياسی که از رفتن با غل و زنجير به بيمارستان امتناع کرده بود، با پای برهنه و لباس‌های آشفته به بيمارستان منتقل شد.»

این گزارش می‌گوید ابوالفضل قديانی «به هنگام ضرب و شتم، در طول مسير و در بيمارستان پارس تهران با صدای بلند و فرياد، اعلام کرده مسبب تمام فجايع و جنايت‌های صورت گرفته رهبری است و اين تصميم‌ها در مورد زندانيان با اطلاع او و برای شکستن اراده و مقاومت آنها» صورت می‌گيرد.

ابوالفضل قديانی که پیشتر به يکسال حبس تعزيری محکوم شده و آن را گذرانده، پس از آن و تا الان نزدیک به هشت ماه است که بدون هیچ حکم و محکومیتی در زندان نگهداری می‌شود.

گفته شده «به علت اعتراض‌های مکرر به اقدامات غيرقانونی آيت الله خامنه‌ای» تاکنون چند پرونده مفتوح شده و ۵ سال حبس غيرقطعی نيز صادر شده است که هنوز به وی يا وکيل او ابلاغ نشده است.

اين زندانی سياسی بيمار است و تاکنون سه بار قلب وی مورد عمل جراحی قرار گرفته ولی هربار پس از عمل جراحی به جای استراحت و طی کردن کامل دوران نقاهت به زندان بازگردانده شده است.
XS
SM
MD
LG