لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۶

ابوالفضل قدیانی به زندان قزل حصار منتقل شد


ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی و عضو حزب سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان قزل حصار که ویژه مجرمان جرائم کیفری است، منتقل شده است. گفته شده این انتقال به دلیل«انتقادات وی از رهبری» صورت گرفته است.

به گزارش وب‌سایت کلمه، آقای قدیانی روز دوشنبه ۲۵ دی ماه از زندان اوین منتقل شده و در زمان خروج از زندان گفته است: «برخوردهايی که با من صورت گرفته برای خاموش کردن من و جلوگيری از بيان نظراتم است. در صورتی که اينگونه برخوردهای غير قانونی و ظالمانه‌ای که با مخالفان و منتقدان صورت می‌گيرد، عزم و اراده‌مان را برای پيگيری اهداف و آرمان هايمان راسخ‌تر و جدی‌تر و ايمان‌مان را به راهی که برگزيده‌ايم مستحکم‌تر خواهد کرد.»

زهرا رحيمی، همسر ابوالفضل قديانی هم در گفت و گو با وبسایت کلمه گفته بود صبح روز دوشنبه هنگامی که برای ملاقات کابينی هفتگی به زندان اوين مراجعه کردند به آنها گفته شد قاضی صلواتی دستور داده ملاقات انجام نشود و ايشان به زندان قزل حصار منتقل شود.

خانم رحیمی در گفت‌وگو با رادیو فردا ضمن تایید این خبر گفت: «ما زنگ زدیم به قزل حصار برای اطمینان از قضیه و به ما اطلاع دادند که ایشان را به آن جا برده‌اند. به ما گفتند نامه‌هایش دلیل این کار بوده و این کار به طور کامل غیرقانونی است. الان ایشان تهران محاکمه شده و دلیلی ندارد به زندانی در استان دیگری منتقل شود. در مورد این انتقال هم حتی حکمی صادر نشده است و ما شکایت کرده و این مسئله را دنبال خواهیم کرد.»

همسر ابوالفضل قدیانی گفت: «الان جانش را به خطر انداخته‌اند و ما به عنوان خانواده معتقدیم قصد این کار، از بین بردنشان هست و از نظر من که همسر ایشان هستم، مسئولیت آن به عهده آقای خامنه‌ای است.»

این گزارش حاکی است در زندان قزل حصار هيچ زندانی سياسی‌ای وجود ندارد و زندانيان آن محکومان به جرم‌هايی هستند که در طبقه‌بندی سازمان زندان‌ها، جزو زندانيان خطرناک محسوب می‌شوند.

به نوشته کلمه، آقای قدیانی در زمان انتقال از زندان گفته است: «ملت ما بيش از صد سال است با استبداد مبارزه می‌کنند ولی هنوز موفق نشده‌اند استبداد را ريشه کن کنند و در مقاطع تاريخی نيز که فرصت محو استبداد بوجود آمد از آن درست استفاده نکرده‌اند. مشکل امروز کشور، نيز استبداد مطلقه فقيه در قالب استبداد دينی است که خود بدترين نوع استبداد است.»

ابوالفضل قدیانی، در نامه‌ای که روز شنبه، ۹ دی‌ماه، منتشر شد با اظهار این نظر که روز نهم دی بیانگر «حقارت استبداد» در ایران است پیشنهاد کرده بود که این روز به عنوان «روز نکبت استبداد دینی» نام‌گذاری شود.

تجمع روز نهم دی در سال ۱۳۸۸ که از سوی مقامات جمهوری اسلامی به عنوان «معجزه» و «تجمع چند ده میلیونی» توصیف شده در واکنش به اعتراض گسترده حامیان جنبش سبز و معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در این سال برگزار شد.

در واکنش به همین اظهار نظرها، ابوالفضل قدیانی که از او به عنوان یکی از مسن‌ترین زندانیان سیاسی ایران یاد می‌شود و از جمله به دلیل اتهام به آیت‌الله خامنه‌ای محبوس است از روز نهم دی‌ماه به عنوان «حرکتی نمایشی» یاد کرده بود.
XS
SM
MD
LG