لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۹

تقاضای «جبهه اصلاح طلبان» برای دیدار با آیت الله علی خامنه ای


محمد جواد حق شناس
محمد جواد حق شناس
محمد جواد حق شناس، نایب رییس اول تشکیلات موسوم به جبهه اصلاح طلبان، گفته که این جبهه به همراه جبهه اعتدال گرایان دو هفته پیش نامه ای به رهبر جمهوری اسلامی نوشته و درخواست ملاقات هم کرده که هنوز جوابی به این نامه داده نشده است.

به گزارش روز یکشنبه، سیزدهم اسفندماه خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای حق شناس گفته است: «در اين نامه در خصوص انتخابات ۹۲ و چگونگی فعال شدن احزاب در فضای انتخاباتی مباحثی طرح شده است.»

وی همچنین در خصوص جبهه موسوم به اصلاح طلبان گفته است: « اين جبهه متشکل از ۱۸ حزب اصلاح طلب است که بر اساس ماده ۱۰ و ۱۲ کميسيون احزاب مجوز فعاليت دارند. جبهه اعتدال گرايان هم متشکل از ۱۶ حزب اعتدال گراست که در انتخابات سال ۸۴ و پس از آن در انتخابات مجلس خبرگان از آقای هاشمی رفسنجانی حمايت کردند.»

محمد جواد حق شناس با تاکيد بر اين که اين نامه به طور مشترک از سوی اين دو جبهه ارسال شده است، گفت: « از طرف جبهه اصلاح طلبان مجيد بهمن زاده که دبيرکل حزب اقتدار ملت ايران است و از سوی جبهه اعتدال گرايان جمشيد ايرانی که دبيرکل حزب فرزندان ايران است اين نامه را امضا کرده اند.»

وی افزود: «در اين نامه ضمن درخواست برای ديدار با رهبر انقلاب از ايشان خواسته ايم تا بتوانيم ضمن ارائه نظرات خود از نظرات ايشان نيز مطلع شويم.»

آقای حق شناس گفته کاندیدای مورد نظر ما برای انتخابات محمد خاتمی است که هنوز تصمیمی از سوی ایشان اعلام نشده است.

خبرگزاری تسنیم پیشتر و در مورد تشکیلات موسوم به جبهه اصلاح طلبان نوشته بود که مصطفی کواکبيان برای يک سال به عنوان رئيس جبهه و محمد‌جواد حق‌شناس به عنوان نائب رئيس اول معرفی شدند. همچنين علی فائزی به عنوان نائب رئيس دوم، مجيد بهمن زاده به عنوان دبير جبهه اصلاح‌طلبان و مجيد محتشمی به عنوان سخنگوی اين جبهه انتخاب شدند.

این در حالی است که غلامحسین کرباسچی، شهردار اسبق تهران، در گفت و گو با خبرگزاری مهر گفته است که کسانی چون محمدرضا عارف و مصطفی کواکبیان را «اصلاح طلب بدلی» نمی داند.

اظهارات غلامحسین کرباسچی در پاسخ به انتقادات برخی از اصلاح طلبان از کسانی که خواهان حضور در انتخابات هستند، مطرح شده است.

جبهه مشارکت ايران اسلامی، یکی از تشکل های اصلی اصلاح طلبان،‌ در دی ماه سال جاری در بیانیه ای ضمن رد مشارکت در انتخابات آتی حاکمیت جمهوری اسلامی را متهم کرده بود که «با علم کردن اصلاح طلبان بدلی، می خواهد اميد مردم به اصلاح طلبان را کم رنگ کند.»

قوه قضاییه ایران جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را منحل اعلام کرده است و شماری از چهره های اصلی این دو حزب اصلاح طلب هم اکنون در زندان به سر می برند.

در حالی «جبهه اصلاح طلبان» خواستار دیدار با رهبر ایران شده که روزنامه «اعتماد» در شماره روز دوشنبه،۳۰ بهمن ماه، خود خبر داده بود که «سه سال و هشت ماه» پس از آخرين گفت‌وگوی رو در رو اصلاح‌طلبان و رهبر جمهوری اسلامی، «سه فعال سياسی اصلاح‌طلب» با آيت‌الله علی خامنه‌ای ملاقات کرده‌اند .

يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران برای تعيين جانشين محمود احمدی نژاد ۲۴ خرداد سال آينده خورشيدی برگزار می شود. همزمان با اين انتخابات، چهارمين دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا هم با دو سال و نيم تاخير نيز برگزار خواهد شد

اين انتخابات در حالی برگزار خواهد شد که چهار سال پيش شهرهای مختلف ايران شاهد اعتراضات گسترده به نتايج انتخابات دهم رياست جمهوری بود. در آن انتخابات محمود احمدی نژاد برنده اعلام شد. به گفته مخالفان دولت در ايران ده‌ها نفر در اين اعتراضات کشته شدند.

در حال حاضر مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، دو نامزد اصلاح‌طلب دهمين انتخابات رياست جمهوری ايران همجنان در «حصر خانگی» به سر می‌برند.
XS
SM
MD
LG