لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۸

اعتصاب غذای رضا شهابی در اعتراض به انتقالش به زندان رجايی شهر


رضا شهابی
رضا شهابی
رضا شهابی، از زندانيان سياسی بند ۳۵۰ اوين در اعتراض به انتقالش به زندان رجايی شهر، اين عمل را «تبعيد غيرقانونی» خوانده و اعتصاب غذا کرده است.

به گزارش روز دوشنبه ۱۲ خرداد وبسايت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی٬ آقای شهابی در بيانيه‌ای گفته است: «بيش از دوسال از بازداشتم در اعتراض به پايمال شدن حقوق هم طبقه‌های کارگرم می گذرد. در اين مدت بر اثر شکنجه ها و انواع و اقسام فشار و تهديد عليه خودم و خانواده‌ام بخش عمده ای از سلامت جسمی و روحی‌ام را از دست داده‌ام و ممانعت از ادامه درمان ستون فقرات و مهره‌های گردنم، باعث کشيده شدن کارم به جراحی شده و باز گردانده شدنم از بيمارستان به زندان آن هم درست در شب عيد، تنها ذره‌ای از رنج‌هايی است که در اين مدت متحمل شده‌ام.»

وی در بيانيه خود گفته است: «بدون هيچ دليلی و به‌طور غيرقانونی حکم به تبعيد به زندان رجايی شهر داده‌اند. به‌رغم وضعيت وخيم جسمی خود و در اعتراض به اين تبعيد غير قانونی از ۱۱ خردادماه تا رسيدن به خواسته‌های خود يعنی بازگشت به بند ۳۵۰ اعتصاب غذا می‌کنم و اعلام می‌کنم مسئوليت سلامتی اينجانب متوجه دادستانی تهران است.»

به گزارش کلمه، پس از انتقال بهزاد عرب گل در روز دهم خردادماه، شش زندانی ديگر بند ۳۵۰ اوین به نام‌های اصغر قطان، رضا اکبری منفرد، اسدالله هادی، علی سلان‌پور، غلامحسين اسدی و ابوالقاسم فولادوند به همراه رضا شهابی روز ۱۱ خردادماه به زندان رجايی شهر منتقل شدند.

رضا شهابی که عضو هيات مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه است، پيشتر هم به مدت يک ماه اعتصاب غذا کرده بود.

ربابه رضايی، همسر آقای شهابی آن‌ زمان در گفت وگو با راديو فردا گفته بود: « به اين خاطر که هم از نظر جسمی حالش بسيار بد بود و هم قاضی صلواتی به ما قول داد اگر رضا شهابی اعتصاب غذايش را بشکند به پرونده‌اش رسيدگی می‌شود، ما از او خواهش کرديم اعتصابش را بشکند. يعنی چون حالش خيلی بد بود، ما و پزشکان مجبورش کرديم اعتصابش را بشکند.»

رضا شهابی خرداد سال ۸۹ بازداشت و سال ۱۳۹۱ به اتهام‌های امنیتی به شش سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سندیکایی و پرداخت هفت میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

به گفته مسعود شفیعی٬ وکیل مدافع رضا شهابی٬ اتهامات آقای شهابی مواد ۵۰۰ و ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی است که بحث تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی و تبانی عيله امنيت در آن مطرح است. رضا شهابی تمام این اتهام‌ها را رد کرده است.
XS
SM
MD
LG