لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۳

لغو مجوز یک ناشر در بلاروس به دلیل چاپ مسابقه عکس خبری


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی، چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲:
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:36 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی، چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲:

در جمهوری آذربايجان، انتخابات رياست جمهوری اين کشور انجام شد. گفته می شود رييس جمهوری فعلی، الهام علی اف خود را پيشتاز انتخابات اعلام کرده است. گروه های مخالف نسبت به روند انتخابات اعتراض کرده و مواردی از حوزه های رای گيری را نادرست و متخلفانه خوانده اند.

در غرب افغانستان و در استان فراه، فعالان مدنی و گروه های مدافع حقوق خانواده و کودک تظاهراتی در اعتراض به سياست های آموزشی دولت محلی برگزار کردند. تظاهرکنندگان نسبت به تعطيلی شماری از مدارس معترض بوده و خواهان کنار رفتن مقامات محلی دست اندکار امور آموزشی هستند.

در پاکستان و در شهر پيشاور، يک خانواده تظاهراتی در سکوت در مقابل باشگاه خبرنگاران انجام دادند و درخواست کردند يکی از اعضای خانواده آن ها که در زندانی در افغانستان است، آزاد شود. آن ها می گويند اين عضو خانواده آن ها به اشتباه دستگير شده و به اتهام جاسوسی به چند سال زندان محکوم شده است.

در تاجيکستان، نمايندگان امام علی رحمان، رييس جمهوری فعلی اين کشور مدارک وی را ثبت کرده و به طور رسمی او کانديدای انتخابات رياست جمهوری شد. شش کانديدای ديگر اعلام کرده اند که در انتخابات حضور خواهند داشت ولی هنوز به طور رسمی ثبت نام نکرده اند.

در روسيه، گروهی از پدر و مادرها و فرزندان در بيرون از ساختمان وزارت آموزش در مسکو، دست به تظاهرات زدند. اين گروه به نبود امکان حضور در کودکستان ها برای کودکان خانواده هايی که اجازه اقامت طولانی مدت در روسيه ندارند، معترض هستند.

در شهر مينسک در بلاروس، يک ناشر خصوصی به تصميم دولت اعتراض و درخواست تجديد نظر کرده است. دولت بلاروس به دليل چاپ مجموعه تصاويری که آن ها را «افراطی» خوانده، پروانه نشر اين ناشر را لغو کرده است. آلبوم عکسی که اين ناشر منتشر کرده، مجموعه ای از تصاوير مسابقه عکس های خبری در بلاروس در سال ۲۰۱۱ است که در آن تصاوير سرکوب معترضان عليه دولت الکساندر لوکاشنکا، رييس جمهوری اين کشور ديده می شود.
XS
SM
MD
LG