لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۳

حمله گروه های مخالف مهاجران به کارگاهی در مسکو


اخبار رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی، دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:43 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی، دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲:

در روسيه، يکی از خشن ترين ناآرامی ها عليه مهاجران در اين کشور در سال های گذشته در مسکو انجام شد. پليس پس از حمله متخاصمان به انباری که در آن کارگرانی از آسيای ميانه و قفقاز کار می کردند، صدها تن از تظاهرکنندگان را دستگير کرد. اين خشونت ها پس از اين شکل گرفت که در پی قتل يک جوان روسی، عامل آن مردی از ناحيه قفقاز معرفی شد.

در اوکراين و در شهر «لويف» در غرب اين کشور، حاميان و اعضای قديمی ارتش ستيزه جويان در مراسمی ۷۱ مين سالگرد تشکيل ارتش خود را گرامی داشتند. ارتش ستيزه جويان اوکراين در جريان جنگ جهانی دوم فعال بود و هم با آلمان نازی و هم با شوروی سابق در مبارزه بود.

در قرقيزستان، مسلمانان هم همپای ديگر مسلمانان جهان، مشغول برگزاری عيدقربان هستند. در اين کشور برای نخستين بار، غرفه عرضه غذای حلال برپا شده است. در بيشکک، پايتخت اين کشور، نزديک به ۳۰ شرکت و کمپانی محلی محصولات حلال عرضه می کنند.

در ترکمنستان، قيمت عرضه حيوانات زنده برای مراسم عيدقربان نسبت به سال گذشته، ۲۰ درصد افزايش داشته است.

در افغانستان، در کابل و ديگر شهرهای بزرگ اين کشور، پليس مشغول بالابردن اقدامات امنيتی همزمان با نزديک شدن جشن های آيينی است. وزارت کشور افغانستان به راديو اروپای آزاد، راديو آزادی گفت که چند نقشه برای بمبگذاری انتحاری را قبل رديابی و خنثی کرده است.

در گرجستان، جشن تعطيل عمومی – متشتوبا – که مربوط به پايه گذاری مسيحيت در اين کشور است، برگزار شد. نخستين کليسا در گرجستان در قرن چهارم ساخته شده است.
XS
SM
MD
LG