لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۵

فستیوال شراب در پایتخت مقدونیه


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی، جمعه ۲۶ مهرماه ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:35 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی، جمعه ۲۶ مهرماه ۱۳۹۲:

در روسيه، اعضای گروه فعالان محيط زيست «صلح سبز» در مقابل ساختمان دادگاه «مورمانسک» دست به تظاهرات زده و خواستار آزادی ۳۰ تن از فعالان محيط زيست شدند که دستگير شده به اتهام «راهزنی» قرار است محاکمه شوند. گروه صلح سبز همچنين می گويد دفتر آن ها شبانه مورد حمله قرار گرفته و چيزهايی هم از آن به سرقت رفته است. گروه صلح سبز ويدئويی را منتشر کرد که نشان می دهند افرادی که ماسک بر چهره دارند، در حال ورود غیرمجاز به ساختمان آن ها هستند.

در گرجستان، فعالان در مقابل ساختمان شورای شهر تفليس تظاهرات کرده و درخواست کردند با نزديک شدن فصل سرما، پناهگاه هايی برای کسانی که خانه ندارند و بی خانمان هستند، آماده و ايجاد شود. در فصل سرما در سال گذشته، دو تن از افراد بی خانمان به دليل سرمای شديد، يخ زده و جان سپردند.

در ترکمنستان، ناحيه «چوغانلی» در عشق آباد پايتخت اين کشور به نظر خالی از سکنه می رسد. احتمال دارد اين مسئله مرتبط با کمپين اخراج ساکنان بدون مدرک در اين کشور باشد. اين ناحيه بيشتر مکان اقامت مهاجرانی است که برای کار به پايتخت می آيند و يکی از هدف ها در برنامه برای مقابله با کارگران بدون مجوز اقامت است.

در تاجيکستان، مقامات رسمی وزارت کشور با هيات نمايندگان سازمان امنيت و همکاری اروپا ديدار کرده و مسائل مرتبط با اصلاح پليس دولتی اين کشور را مورد بررسی قرار دادند. مقامات رسمی دولت تاجيکستان برای انجام اصلاحات موثری که نتايج آن مقابله با فساد اداری و آزار و اذيت زندانيان باشد، موافقت کردند هرچند کارهای زيادی در پيش رو است.

و در پايتخت مقدونيه، فستيوال شراب برپاست و علاقمندان می توانند از شراب و غذاها و موسيقی های محلی لذت ببرند.
XS
SM
MD
LG