لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۴

تولد چهار توله شیرسفید در باغ وحش تفلیس


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:38 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲

در قرقيزستان، فعالانی از قزاقستان که کشور همسايه است، مراسمی برای سالگرد درگيری ميان کارگران صنعت نفت و نيروهای پليس در شهر «ژانوژن» در قزاقستان در سال ۲۰۱۱ برگزار کردند. اين فعالان از مقامات قرقيزستان خواسته اند در مورد درگيری ها که منجر به کشته شدن ۱۷ تن توسط نيروهای ضدشورش شد، تحقيق کنند.

در اوکراين، نمايندگان اپوزيسيون با دادستان کل ديدار کرده و درخواست کردند در مورد برخورد خشونت آميز نيروهای امنيتی با معترضان، تحقيق شود. هنوز هزاران تن از معترضان در ميدان استقلال «کی يف» تجمع کرده و خواستار برقراری روابط نزديکتر اوکراين با اتحاديه اروپا هستند.

در تاتارستان، شماری از اعضای گروه جوانان در حمايت از معترضان در اوکراين دست به تظاهرات زدند. اين عده در حالی که پوسترها و بنرهايی با شمار «بله به اروپا، نه به گولاگ» در دست داشتند، از حاکميت قانون استقبال کرده و از مبارزه با قانون گريزی و فقر در کشور انتقاد کردند.

در شهر «ايرکوتسک» در سيبری و در سرمای شديد، فعالان صنف کارگری به روزسراسری اعتصاب کارگردان صنايع فلزات در روسيه پيوستند. کارگران معترض خواهان افزايش اضافه کار برای ساعات کار شيفت عصر و شب شده و همچنين درخواست کردند پرداخت پايه آن ها افزايش يابد.

در «برست» در بلاروس، «آلس چارکاشين» از فعالان اپوزيسيون در مقابل ساختمان دولت دست به اجرا زده است. وی که به شکل يک راهب روحانی لباس پوشيده، خواستار «ندامت مقامات از گناهانشان» شده است.

در پيشاور در پاکستان، انفجار يک بمب کنار جاده ای باعث کشته شدن يک مامور خنثی کردن بمب و سه همکار او شد. «عبدالحق» که از ماموران باسابقه خنثی کردن بمب بود، در حال سفر به منطقه ای برای خنثی کردن يک بمب بود که ماشين حامل آن ها به يک بمب کنار جاده ای برخورد کرد.

در گرجستان، چهار توله شير سفيد کمياب در باغ وحش تفليس به دنيا آمدند. اين توله ها با اين احتياط که ممکن است مادرشان شيرکافی برای سير کردن آن ها نداشته باشد، از مادر خود جدا شدند. شيرهای سفيد نادر و کمياب هستند و فقط در محيط های حفاظت شده و باغ وحش ها امکان زاد و ولد آن ها وجود دارد.
XS
SM
MD
LG