لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۸

ادامه اعتراض در مقابل وزارت کشور اوکراین


اخبار رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی - پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:55 0:00
اخبار رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی - پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲:

در «کی يف» پايتخت اوکراين، صدها تن از معترضان به حمله و ضرب و شتم «تاتيانا چرونوويل» به تجمع خود در مقابل وزارت کشور ادامه دادند. معترضان خواهان تحقيقات کامل در مورد اين حادثه و نيز استعفای وزير کشور هستند. نيروهای اپوزيسيون می گويند حمله به خانم چرنوويل مرتبط با فعاليت های خبرنگاری و گزارش های تحقيقی او بوده است.

در روسيه، دادگاه شهر مسکو درخواست دادستان برای تعقيب قضايی «سرگئی اوالتسوف» از فعالان اپوزيسيون به اتهام سازماندهی تظاهرات مخالفان دولت در سال گذشته را رد کرد و دستور داد در اين مورد، تحقيقات بيشتری انجام شود. دادگاه با اين حال به ادامه حصر خانگی ادوالتسوف تا زمان برگزاری دادگاه او، رای مثبت داد. دادستان پرونده ادوالتسوف را متهم کرده که از خارج پول دريافت می کند تا دولت روسيه را سرنگون کند.

همچنين در مسکو، دادگاه دستور داد در مورد پرونده «دانيل کونستانتينوف» از رهبران ملی گرايان که متهم به قتل است، تحقيقات بيشتری انجام شود. شماری از رهبران اپوزيسيون از جمله «آلکسی ناوالنی» و «ولاديمير ميلوف» برای حمايت از کونستانتينوف که می گويد بيگناه است، در بيرون از ساختمان دادگاه تجمع کردند.

در پاکستان، صدهاتن از اعضای احزاب موسوم به «تحريک انصاف» و «جماعت اسلامی» راه انتقال تجهيزات لجستيکی ناتو در شهر کويته را مسدود کردند. معترضان خواستار توقف عمليات هواپيماهای بدون سرنشين آمريکايی در خاک پاکستان هستند.

همچنين در پاکستان، بهياران زن و کارکنان کمپين ريشه کنی فلج اطفال در شهر پيشاور به دليل پرداختن نشدن حقوق خود دست به راهپيمايی زده و درخواست کردند حقوق آن ها پرداخته شود. معترضان می گويند به مدت چهارماه است که هيچ حقوقی نگرفته اند و تهديد کردند اگر پرداخت ها انجام نشود، کمپين ريشه کنی فلج اطفال را معلق خواهند کرد.

در تاجيکستان، وکيل «زايد سعيدوف» تاجر و از چهره های اپوزيسيون که به ۲۶ سال زندان محکوم شده، اعلام کرد که به اين حکم اعتراض می کند. سعيدوف که پيش از اين در مقام وزير صنايع در دولت بوده، در ماه مه و يک ماه پس از آن که اعلام کرد حزب سياسی خود را پايه گذاری می کند، دستگير شد. وی با اتهام هايی چون «تخلف مالی، چندهمسری و ارتباط جنسی با يک کودک» در دادگاه محکوم شده است.

در سارايوو، پايتخت بوسنی – هرزگوين، اعضای نهادهای غيردولتی اطلاعات مرتبط با چگونگی تشخيص و گزارش کردن فساد ميان مسئولان دولتی را ميان مردم پخش کردند.بنابر يک آمار، نزديک به ۲۰ درصد شهروندان بوسنی اعتراف به پرداخت رشوه، به ويژه در حوزه های بهداشت و درمان، مقام های قضايی و آموزش و پرورش، کرده اند.
XS
SM
MD
LG