لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۴

اعتراض مردم به نیروهای پلیس در پیشاور در پاکستان


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:38 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۲:

در اوکراين، «ويتالی کليتشکو» رهبر اپوزيسيون اعلام کرد اعتراض های صلح آميز در سرتاسر کشور ادامه خواهد يافت. وی در گفت وگويی اختصاصی با راديو اروپای آزاد، راديو آزادی همچنين گفت به زودی اعتصاب های طولانی تر و بيشتری انجام می شود. معترضان در اوکراين خواهان همکاری نزديک کشور با اتحاديه اروپا هستند در حالی که رييس جمهوری اين کشور از اين تصميم عقب نشينی کرده و متمايل به همکاری های بيشتر با روسيه است.

در شهر «ولگوگراد» در روسيه، حجم زيادی از گل از سوی مردم در محل انفجاری های انتحاری گذاشته شد. در جريان دو بمبگذاری انتحاری در اين شهر که در دو روز گذشته انجام شد، ۳۴ تن کشته شدند.

در پيشاور در شمال غربی پاکستان، ساکنان محله «ريگی» در اعتراض به آن چه آن را «قتل بدون هيچ گونه حکم و پيگيری قضايی» خوانده اند، يک ايستگاه بازرسی پليس را خراب کرده و آن را به آتش کشيدند. معترضان می گويند يکی از کارکنان دانشگاه کشاورزی شهر پس از اين که نيروهای پليس به خانه او يورش برده اند، هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده است. ساکنان راه های محله را مسدود کرده و گفتند رييس پليس بايد از کار اخراج شود.

در آلماتی در قزاقستان مردم برای خريد سال نو به فروشگاه ها رفتند که در مقابل برخی از مراکز خريد، صف طولانی تشکيل شد.

در قرقيزستان، شماری از دوچرخه سواران برای تبليغ زندگی سالم تر، با لباس «پاپا نوئل» يا «سانتا کلاوز» در يک مسابقه دوچرخه سواری شرکت کردند. فدراسيون دوچرخه سواری کوهستانی بيشکک، حامی اجرای اين طرح بود.
XS
SM
MD
LG