لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۹

کشته شدن چهار زن در پی حمله انتحاری در پاکستان


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:11 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲:

در تاجيکستان، نيروهای مرزی مشترک ميان مرز اين کشور با قرقيزستان، به گشتزنی در اين منطقه مشغول هستند. در هفته‌های گذشته تنش‌های مرزی ميان دو کشور افزايش يافته است. دو کشور توافق کرده اند برنامه ای مشترک را دنبال کنند تا مرزبندی مناطق مورد اختلاف نظر، حل شود.

نيروهای بين المللی حاضر در افغانستان می گويند در پی حمله بمبگذاری انتحاری در کابل، دو کارمند غيرنظامی ناتو کشته شدند. گروه اسلامگرای «حزب اسلامی» مسئوليت اين حمله را برعهده گرفته است. حملات شبه نظاميان طالبان و ديگر شبه نظاميان مقارن با آماده سازی برای خروج نيروهای نظامی از افغانستان شدت گرفته است.

دادگاهی در قرقيزستان، دوتن را به دليل زورگيری در معدن طلای کومتور، به هفت سال حبس محکوم کرد. دادستان اين پرونده می گويد دوربين مخفی در معدن کارگذاشته و صحنه زورگيری اين دو تن از مقامات معدن طلا را ضبط کرده است. قرقيزستان در ماه های گذشته شاهد اعتراض هايی بوده که خواهان ملی شدن معدن طلای کومتور هستند.

در پاکستان، چهار زن در جريان حمله بمبگذار انتحاری در شهر پيشاور کشته شدند. به گزارش راديو اروپای آزاد، راديو آزادی، شاهدان عينی گفته اند پس از اين که مهاجم از سوی عابران مورد تعقيب قرار گرفت، خود را منفجر کرد. استان خيبر پاختونخوا در شمال غربی پاکستان از مناطق ناآرام اين کشور به شمار می رود.

در اوکراين، «روسلانا» خواننده حامی نيروهای اپوزيسيون در ميان معترضان در خيابان «هروشوسکی» در «کی‌يف» حاضر شده و با پيانو برای آن ها برنامه اجرا کرد. معترضان در اوکراين بيش از دوماه است طی تظاهرات صلح آميز، خواهان تغيير سياست های دولت در نزديکی با روسيه به بهای عقب کشيدن از مذاکرات روابط نزديک با اتحاديه اروپا هستند.
XS
SM
MD
LG