لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۷

دادگاه تجدیدنظر وزیر سابق بهداشت جمهوری آذربایجان


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی – جمعه ۲۷ دی ماه ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:42 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی – جمعه ۲۷ دی ماه ۱۳۹۲:

در عراق، مردان مسلح و نيروهای نظامی هنوز در مبارزه با شبه نظاميان مرتبط با القاعده در استان انبار به سرمی برند. نيروهای دولتی در رمادی و فلوجه پست های ايست – بازرسی درست کرده و سعی در کنترل اوضاع دارند. در چند هفته گذشته و از شروع خشونت ها در اين استان، صدها تن زخمی و مجروح شده اند.

در پاکستان، نيروهای دولتی در حال جست و جوی متهمان بمبگذاری در يک مرکز دينی در شهر پيشاور هستند که طی آن دستکم هشت تن کشته و بيش از ۵۰ تن زخمی شدند. گروه طالبان هرگونه دسترسی در اين انفجار را تکذيب کرده است. اين انفجار ۱۶ ژانويه، ۲۶ دی ماه در ساختمان «جماعت تبليغی» که مشغول فعاليت های پرهيز از خشونت است، روی داد. اعضای جنبش تبليغی در تظاهراتی از دولت خواستند فعاليت های خود در مقابله با خشونت افراطی را افزايش دهد.

دادگاه عالی تجديدنظر در باکو در جمهوری آذربايجان، جلسه ای برای رسيدگی پرونده «علی انسانوف» وزير سابق بهداشت اين کشور برگزار کرد. علی انسانوف که مشغول گذراندن محکوميت ۱۱ ساله خود در زندان است، از اين فرصت استفاده کرده و «فکرت ممدوف» وزير دادگستری را متهم کرد که موجبات شکنجه او در زندان را فراهم آورده است. دادگاه عالی حقوق بشر اروپا سال گذشته (ميلادی) پس از بررسی شرايط انسانوف در زندان، اعلام کرد که او مورد سوءرفتار قرار گرفته و دولت جمهوری آذربايجان را محکوم به پرداخت مبلغ ۱۰ هزار يورو به علی انسانوف و همچنين تجديدنظر در پرونده اش کرد.

در قرقيزستان، مقامات مشغول بررسی دلايل بروز آتش سوزی در بازار ميوه و سبزيجات در ناحيه «اراوان» استان «اوش» هستند که خسارت های زيادی درپی داشت. گزارشی از تلفات جانی در اين آتش سوزی اعلام نشده است. اين سومين آتش سوزی بزرگ در ناحيه «اراوان» در سه ماه گذشته است.

در اوکراين، بيش از يک هزار تن از حاميان اپوزيسيون در مقابل پارلمان تجمع کرده تا اعتراض خود به مجموعه قوانين جديدی را که از سوی پارلمان تصويب شده است، نشان دهند. نمايندگان اپوزيسيون می گويند اين مجموعه قوانين جديد برای ممنوع کردن هرگونه تجمع اعتراضی، عاری کردن هرگونه مصونيت از رهبران سياسی اپوزيسيون و همچنين ايجاد محدوديت هايی گسترده در برابر آزادی بيان به ويژه در محيط آنلاين، طراحی شده است.

در سنت پترزبورگ در روسيه، فعالان و حاميان حزب (RPR-Parnas) برای حمايت از رهبر جنبش جوانان خود تظاهرات کردند. «ميخائيل کونيوف» که خود را يک دانشجوی ممتاز می داند می گويد مشکوک است که به دلايل سياسی، ناکامی او در گذراندن امتحان های دانشکده حقوق سنت پترزبورگ اعلام شده است.
XS
SM
MD
LG