لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۵

حمله شبه نظامیان به امدادگران کمپین فلج اطفال در پاکستان


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:40 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲:

اعتراض ها در «کی يف» پايتخت اوکراين هنوز ادامه دارد و معترضان به رغم مقابله خشونت آميز نيروهای امنيتی، متفرق نشده اند. در حالی که نيروهای پليس گلوله های لاستيکی و گاز اشک آور شليک کردند، معترضان هم در مقابل با پرتاب سنگ و آتش، به حملات پاسخ دادند. سران اپوزيسيون از دولت حاکم خواسته اند با توجه به لايحه اخير پارلمان که آن را «تحديدی برای آزادی بيان و تجمع» خوانده اند، از سمت خود استعفا کنند.

در پاکستان، کمپين سه روزه محو فلج اطفال در ناحيه قبيله نشين «مهمند» تحت تدابير امنيتی شديد در حال اجرا است. همزمان با شروع اين کمپين و در شهر کراچی، مردان مسلح سه امدادگر اجرای اين کمپين را به ضرب گلوله کشتند. شبه نظاميان در پاکستان اغلب به امدادگران و به اين بهانه که آن ها جاسوس غرب هستند يا واکسن به سلامت کودکان لطمه وارد می کند، آن ها را هدف حملات خود قرار می دهند. سازمان جهانی بهداشت در آخرين گزارش خود هشدار داده شهر پيشاور در پاکستان، يکی از بالقوه ترين مناطق جهان برای شيوع ويروس فلج اطفال است.

در مسکو، حاميان حزب کمونيست روسيه مراسم ۹۰ مين سالگرد مرگ ولاديمير لنين را برگزار کردند. «گنادی زيگنايف» رهبر حزب کمونيست در اين مراسم که در ميدان سرخ مسکو برپا شد حضور يافت وحاميان اين حزب از مقبره لنين بازديد کردند.

در بلاروس هم گروه کوچکی از حاميان کمونيسم، مراسم ادای احترام به ولاديمير لنين را برگزار کردند و دسته هايی از گل زير مجسمه لنين که در ورودی پارلمان در ميدان استقلال مينسک قرار دارد، گذاشتند.
XS
SM
MD
LG