لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۸

ادامه درگیری نظامیان عراق با شبه نظامیان القاعده در استان انبار


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی، جمعه چهارم بهمن ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:18 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی، جمعه چهارم بهمن ۱۳۹۲:

در عراق، نيروهای نظامی چند حمله نظامی عليه شبه نظاميان مرتبط با القاعده در استان انبار انجام دادند. هليکوپترهای نظامی هم اهداف مشکوک به شبه نظاميان در شمال شهر رمادی را هدف حملات خود قرار دادند. در هفته های گذشته دولت مرکزی عراق مشغول خنثی کردن ناآرامی ها در استان انبار است.

در «کی يف» پايتخت اوکراين، «ويتالی کليتشکو» از رهبران اپوزيسيون با معترضان در خيابان صحبت کرده و از آن ها خواست آتش بس را نگه دارند تا بحران جاری از راه گفت وگو با دولت، حل شود. کليتشکو و ديگر رهبران اپوزيسيون هفته پيش با ويکتور يانوکوويچ، رييس جمهوری اوکراين ديدار کردند و گزارش شده در اين ديدار يانوکوويچ وعده داده معترضان زندانی را آزاد کند. با اين حال رهبران معترضان می گويند رييس جمهوری اوکراين به کليدی ترين خواسته نيروهای اپوزيسيون که استعفای دولت حاکم است، هنوز پاسخی نداده است.

در ارمنستان، شماری از مردم در مقابل سفارت اوکراين در ايروان تجمع کرده و خواستار پايان دادن به عمليات خشونت آميز دولت اوکراين عليه معترضان اين کشور شدند. معترضان در مقابل سفارت اوکراين به ياد قربانيان، شمع روشن کردند.

در پاکستان، مراسم عزاداری برای زائران شيعه ای که در راه بازگشت به استان بلوچستان در حمله انتحاری کشته شدند، برگزار شد. در اين حمله دستکم ۲۵ تن کشته شدند. شيعيان هزاره پاکستان دست به تحصن زده و خواستار اقدام دولت عليه بانيان اين حمله شدند.

در افغانستان، پليس استان بلخ مشغول انجام عملياتی عليه نيروهای شبه نظامی طالبان است که يک پسر جوان را کشته اند. پليس افغانستان می گويد در جريان اين عمليات که هفته پيش شروع شده، دستکم ۱۰ شبه نظامی طالبان کشته شده اند. گزارشی از تلفات احتمالی نيروهای پليس منتشر نشده است.

در قرقيزستان، دولت اعلام کرد ماليات بر مشروبات الکلی را افزايش می دهد. در حال حاضر، يک بطری يک ليتری ودکا، حدود ۴۰ سم يا کمتر از يک دلار است. با توجه به ماليات جديد، قيمت مشروبات الکلی تقريبا دو برابر خواهد شد. دولت برای افزايش درآمد از ناحيه ماليات اين طرح را به اجرا درآورده و خود را برای پيوستن به اتحاديه گمرکی با روسيه آماده می کند.
XS
SM
MD
LG