لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۰

روحانی مسلمان در قرقیزستان، بانی مراسم دوچرخه سواری زنان شد


اخبار رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی - سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:13 0:00

روحانی مسلمان در قرقیزستان، بانی مراسم دوچرخه سواری زنان شد

اخبار رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی - سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲:

در مسکو، گروه های فعال اپوزيسيون در مقابل زندان فدرال علامت هايی در حمايت از«ندژدا تولوکونيکووا»، فعال و عضو گروه «پوسی رايوت» نصب کردند. حاميان اين فعال می گويند بيش از دو هفته است هيچ راه تماسی با او نداشته اند. گزارش ها حاکی است خانم تولوکونيکووا به زندانی دورافتاده در سيبری منتقل شده است. دادآور روسيه در مورد مکان نگهداری او هيچ توضيحی نداده ولی گفته خانم تولوکونيکووا، سالم و سلامت است.

در قزاقستان هفت فعال در اعتراض به از دست دادن خانه و ملک به بانک ها و موسسات مالی، دست به اعتصاب غذا زده اند. هفت فعال و عضو انجمن مالکان در آلماتی در يک اقدام هماهنگ دست به اعتصاب غذا زده و خواهان بهبود وضعيت از دست دادن خانه ها و نرخ بالای بهره وام های مسکن هستند.

در ازبکستان و در شهر سمرقند، صف ماشين های در انتظار برای سوخت گيری، به پنج کيلومتر رسيد. ازبکستان با کمبود سوخت روبرو است ولی در هفته های گذشته اين مسئله وخيم تر شده و قيمت هر ليتر بنزين به رکورد حدود هشت هزار سم ازبکستان، معادل سه دلار و ۵۰ سنت، رسيده است.

در بيشکک پايتخت قرقيزستان نزديک به ۵۰۰ زن در مراسم دوچرخه سواری برای بالابردن آگاهی زنان نسبت به کم خونی و ديگر مسائل بهداشتی زنان قرقيز، شرکت کردند. اين مراسم از سوی کميته زنان دفتر يکی از روحانيون عالی مسلمان در قرقيزستان، سازماندهی و اجرا شد.

در شهر کرکوک در عراق يک خودروی بمبگذاری شده در نزديکی دفتر يک شبکه تلويزيون محلی منفجر شد. دستکم پنج تن زخمی شده که گزارش شده دو تن از آن ها، عضو گروه نظامی پيشمرگ هستند. يک روز پيشتر هم چهار انفجار شهر کرکوک را لرزانده بود که دستکم ۹ تن در جريان اين انفجار ها زخمی شدند.

در بغداد، نمايشگاهی از عکس های خبری «هادی ميزبان» خبرنگار عکاس عراقی با حمايت انجمن عکاسان عراق، برپا شده است. اين نمايشگاه روی عکس های آقای ميزبان بر مراسم حج مسلمانان به مکه و مدينه متمرکز شده که به طور معمول به عکاسان اجازه آزادی عمل زيادی از عکاسی از مراسم حج داده نمی شود.

در کابل پايتخت افغانستان صنعتگران و هنرمندان نمايشگاهی از آثار هنری و صنايع دستی و نساجی را برای سه روز برپا کرده اند. وزارت امور زنان افغانستان می گويد با هدف تقويت و حمايت از هنرمندان زن و نيز دادن امکان بهتر به آن ها برای استقلال اقتصادی، اين نمايشگاه را برپا کرده است.
XS
SM
MD
LG