لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۸

تولد سه توله ببر سفید بنگال در باغ وحش تفلیس در گرجستان


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:47 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲:

در مسکو، فعالان اپوزيسيون در حال جمع آوری امضا برای درخواست عفو گسترده برای زندانيان، از جمله دستگيرشدگان پرونده موسوم به «بولوتنايا» هستند. در جريان يک تظاهرات در ميدان بولوتنايا در مسکو در مه ۲۰۱۲ شماری دستگير شدند که يا محکوم شده يا هنوز در بازداشت موقت و در انتظار محاکمه هستند.

بانک مرکزی روسيه، پروانه «بانک مستر» مسکو را لغو کرد. کارشناسان پليس اين بانک را به سرقت ۶۰۰ ميليون دلار از حساب مشتريان و ديگر فعاليت های غيرقانونی، متهم کرده اند. اين بانک از معدود بانک های بزرگی است که در سال های اخير با لغو پروانه بانکداری روبرو شده است. «ايگور پوتين» پسرعموی ولاديمير پوتين رييس جمهوری روسيه، عضو هيات مديره اين بانک است.

در شهر «ولاديوستوک» در شرق روسيه، فعالان در حمايت از يک مرکز بوديسم، دست به مراقبه ای ۱۲ ساعته زدند. فعالان می گويند اين مرکز بوديسم در اثر ساخت و ساز يک ساختمان بزرگ در همسايگی، آسيب ديده است.

در اوکراين، شماری از رهبران مسلمان می گويند عده ای ناشناس پروژه ساخت و ساز در کنار مسجدی در«سيمفروپول» در «کريمه» را به آتش کشيده اند. رهبران مسلمان منطقه از مقامات اوکراين خواسته اند روی اين حادثه تحقيق کامل انجام شود. گزارش شده پيش از اين هم «آتش سوزی های عمدی» در برخی از مساجد مسلمانان در اين منطقه ديده شده است.

در قزاقستان، فعالان در آلماتی تجمع کرده و خواستار رعايت انصاف در محاکم و دادگاه های اين کشور شده اند. اين تجمع در حالی برگزار شد که «نورسلطان نظربايف» رييس جمهوری اين کشور در کنگره قضات اين کشور شرکت کرده بود. فعالان در اين تجمع از رييس جمهوری خواستند در برخی از پرونده هايی که به گفته آن ها «ناعادلانه» در مورد آن ها رفتار شده، دخالت کند.

در شهر بيشکک، پايتخت قرقيزستان، پدر و مادرهای بچه های مبتلا به «آتيسم» در جلسه ای شرکت کردند تا راه های بين المللی توصيه شده برای کودکان مبتلا به «آتيسم» يا «اوتيسم» را بررسی کنند. بر اساس آمارهای رسمی دولت نزديک به ۱۲۰ کودک مبتلا به آتيسم در قرقيزستان وجود دارد ولی انجمن پدر و مادرهای کودکان مبتلا به آتيسم می گويد آمار درست، بيش از دو هزار و ۴۰۰ کودک در قرقيزستان است.

در اسلام آباد در پاکستان، دانش آموزان مدارس و به مناسبت روز بيستم نوامبر، روز جهانی کودک، مراسمی با اجرای نمايش و ايراد سخنرانی برگزار کردند. شرکت کنندگان خواستار حضور گسترده کودکان به ويژه دختران، در مدارس شدند.

در گرجستان، ببر سفيد بنگال در باغ وحش تفليس، سه توله ببر به دنيا آورد. ببر سفيد بنگال در فهرست در حال انقراض قرار دارد و به ندرت در اسارت توليدمثل می کنند و توله های آن ها ارزش زيادی برای هرباغ وحشی دارد.
XS
SM
MD
LG