لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۰

اعتراض نیروهای اپوزیسیون در کی یف


اخبار رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی - دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:18 0:00

اخبار رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی - دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲

اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲:

در پيشاور در پاکستان، حاميان و طرفداران فعالان سياسی از دو حزب، تظاهراتی سازماندهی کرده و اعتراض خود نسبت به حملات هواپيماهای بدون سرنشين آمريکا را اعلام کردند. اين دو حزب تهديد کرده اند راه انتقال تجهيزات لجستيک ناتو به افغانستان را که از خاکستان عبور می کند، خواهند بست. در يکی از آخرين حمله های هواپيماهای بدون سرنشين آمريکايی در خاک پاکستان، شش تن در ناحيه خيبر کشته شدند.

در کی يف پايتخت اوکراين، طرفدارن اپوزيسيون در اعتراض به اقدام دولت برای کند کردن روال انضمام اوکراين به اتحاديه اروپا، دست به تجمع اعتراضی زده و راه های رفت و آمد به ساختمان های دولتی را بلوکه کردند. روز يکشنبه معترضان مخالف سياست های دولت حاکم به خيابان ها ريخته و نيروهای پليس هم با آن ها دستگير شدند. ده ها هزار تن از معترضان، به تعليق گفت وگوهای انضمام اوکراين به اتحاديه اروپا از سوی دولت، معترض هستند.

در بلاروس، بنايی به شکل قوطی شیر غلیظ معروف به شیر عسلی، در شهر راخاچو افتتاح شد. در طول ۷۵ سال گذشته، يک کارخانه در اين شهر توليد شير غليظ و شيرين، يکی از محصولات مهم بلاروس را عهده دار بوده است. سازماندهندگان ارسال اين بنا می گویند زمان سنجی را در آن نصب کرده اند که حاوی پيامی به نسل های آينده است.
XS
SM
MD
LG