لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۸

انفجار بمبی در یک اتوبوس در جنوب روسیه


اخبار رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی - دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:54 0:00
اخبار رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی - دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲:

در روسيه و در شهر «وولگوگراد» در جنوب اين کشور و در پی انفجار در يک اتوبوس دستکم شش تن کشته و نزديک به ۲۰ تن زخمی شدند. کميته مقابله با تروريسم روسيه می گويد انفجار يک بمب عامل اين حادثه بوده است. تيم بازرسی مشغول بررسی و تحقيق در صحنه اين انفجار است.

در تاجيکستان و در دوشنبه پايتخت اين کشور، کنفرانس مشترک ميان حامد کرزی رييس جمهوری افغانستان، و امام علی رحمان، رييس جمهوری تاجيکستان برگزار شد. موضوع اين مذاکره کمک به ثبات امنيتی در افغانستان بود و رييس جمهوری تاجيکستان قول داد برای مبارزه با افراط گرايی احتمالی پس از خروج نيروهای نظامی از افغانستان در سال آينده، به کابل کمک کند.

در شهر سوچی روسيه که ميزبان المپيک زمستانی است، بازرسان مشغول بررسی شکايت کارگران ساخت و سازی هستند که می گويند بيش از دو ماه است روی ساخت تاسيسات المپيک مشغول کار هستند ولی دستمزدی به آن ها پرداخت نشده است. يک کارگر به تازگی دست به اعتصاب غذا زده و در اعتراض اين که کارمزدش به او پرداخت نشده، لب های خود را به هم دوخت.

در کازان در تاتارستان، فعالان محيط زيست در مخالفت با استفاده از پوست و چرم در صنايع مد، اعتراض کردند. کازان، مشهور به توليد پوست است. اين تظاهرات در اعتراض به نقض حقوق حيوانات و در ۴۰ شهر در سرتاسر روسيه برگزار شد.

در کی يف، پايتخت اوکراين فعالان سازمان جوانان حامی محيط زيست اطلاعات مربوط به گرمايش زمين و تغييرات آب و هوا را ميان مردم پخش کردند. اين فعالان به رهگذران هشدار دادند اگر روند گرمايش زمين همين طور ادامه يابد، به زودی در نواحی حومه کی يف امکان پرورش موز فراهم می شود.

و در افغانستان، هنرمندان محلی پاکستان، هند و تاجيکستان، کنسرت موسيقی در باغ های تاريخی «بابور» باهدف فرستادن پيام صلح به منطقه، برگزار کردند.
XS
SM
MD
LG