لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۵

اجرای قانون ممنوعیت رانندگی برای دانشجویان در تاجیکستان


اخبار رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی - پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:28 0:00
اخبار رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی - پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۲:

در پاکستان، شماری از فروشگاه ها و مغازه ها در شهر کويته در غرب اين کشور در اعتراض به آدم ربايی يکی سياستمدار، به حال تعطيل درآمده و کرکره های خود را پایین کشیدند. «ارباب عبدالخير ظاهرکاسی» از رهبران حزب ملی سکولار «پشتون عوام» يک روز پيش از خودروی خود ربوده شد. آدم ربايی در قبال پرداخت پول در اين ناحيه رايج گزارش شده است.

در تاجيکستان پليس راهنمايی و رانندگی عملیات گسترده ای برای گيرانداختن و جريمه کردن دانشجويانی که رانندگی می کنند، به راه انداخته است. طبق قانون پارلمان که سال ۲۰۰۹ نهايی شد، دانشجويان اجازه رانندگی و استفاده از موبايل ندارند اما اين قانون به طور جدی اجرا نمی شود. امامعلی رحمان، رييس جمهوری اين کشور که اين قانون بر اساس پيشنهاد او طراحی شده، می گويد ماشين و موبايل، باعث می شود تمرکز دانشجويان در حوزه درس و تحصيل مختل شود در نتیجه استفاده از این دو برای آن ها ممنوع است.

در گرجستان، سازمان ها و نهادهای غيردولتی، اطلاعات و دانستنی های لازم در مورد رای دادن و انتخابات را در ميان مردم توزيع کردند. سه روز تا انتخابات رياست جمهوری گرجستان باقی است و ناظران انتخاباتی در همه حوزه های رای گيری قرار است متمرکز شوند.

در عراق، فستيوالی فرهنگی با عنوان «اتحاد و تنوع» در اربيل در حال برگزاری است. اين رويداد که با حمايت وزارت فرهنگ عراق و دولت محلی کردستان عراق برگزار شده، تلاش دارد مدارا و تفاهم در ميان اقليت ها و اديان در عراق را ترويج کند.
XS
SM
MD
LG