لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۴

جريمه ۴۰ هزار دلاری برای روزنامه اپوزیسیون در جمهوری آذربایجان


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی – جمعه سوم آبان ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:49 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی – جمعه سوم آبان ۱۳۹۲:

در جمهوری آذربايجان، حساب بانکی روزنامه «آزادليق» پس از جريمه مالی ۴۰ هزار دلاری، مسدود شد. اين روزنامه که اصلی ترين روزنامه اپوزيسيون اين کشور است، با شماری از اتهامات در مورد نحوه پوشش اخبار برگزاری رياست جمهوری اين کشور روبرو است. گزارش شده در جمهوری آذربايجان هرچند يک بار و برای ساکت کردن صدای رسانه های مخالف، آن ها را جريمه کرده و تحت فشار قرار می دهند.

در قزاقستان، نمايشگاهی در مورد دوران سرکوب اتحاد جماهير شوروی سابق در دهه ۱۹۳۰ در موزه هنر ملی در آلماتی برگزار شده است. نزديک به ۲۰ هنرمند در اين نمايشگاه شرکت کردند و برگزار کنندگان می گويند هدف آن ها، آشنا کردن نسل جوان قزاقستان با دوران تاريک اين کشور در زمان اتحاد جماهير شوروی سابق است. شماری از هنرمندان برای الهام گرفتن در کار خود، از بازداشتگاه های «گولاگ» ديدار کردند و شماری از اين هنرمندان، از خانواده قربانيان کشتارهای جوزف استالين هستند.

در پراگ، پايتخت جمهوری چک، شماری از فعالان بنری که در آن ولاديمير پوتين، رييس جمهوری روسيه به شکل جوزف استالين درآمده، در محلی که سابق بر اين مجسمه استالين در آن نصب شده بود، قرار دادند. اين بنر محصول سازمانی به نام «کمونيسم زدايی» است که کمپينی را در مخالفت با آن چه «نفوذ فزاينده روسيه در جمهوری چک» خوانده به راه انداخته است. اين سازمان همچنين با حزب محلی کمونيسم جمهوری چک هم مخالف است.

در وزيرستان در شمال غربی پاکستان، ورزشکاران در بخش پايانی تورنمنت «کبدی» رقابت کردند. صدها تن از علاقمندان که در اين ناحيه ناآرام فرصت زيادی برای تماشای رقابت های ورزشی ندارند، شاهد اين رقابت بودند.
XS
SM
MD
LG