لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۲

تظاهرات مسیحیان پاکستان در اعتراض به کشتار پیشاور


 مروری بر اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی، دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:37 0:00

مروری بر اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی، دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲

مروری بر اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی، دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲:

در پاکستان، مسيحيان در اعتراض به حمله ای که به کليسای آن ها در پيشاور انجام شد، تجمع کرده و خشم خود را ابراز کردند. در جريان دو بمبگذاری انتحاری ۸۱ تن کشته شدند که از مرگبارترين حملات عليه مسيحيان در پاکستان محسوب می شود.

در روسيه، برگزارکنندگان يک کنسرت برای جمع آوری کمک مالی و صدقه می گويند توانسته اند يک ميليون روبل، معدل ۳۱ هزار دلار برای خدمات و هزينه های پرونده حقوقی موسوم به شورش بولوتنايا، جمع آوری کنند. شماری از فعالانی که در حال حاضر در زندان هستند، با شماری از اتهامات در مورد شورش ميدان بولوتنايای مسکو در سال ۲۰۱۲ روبرو هستند و می گويند به دليل تحريک پليس تجمع آن ها به خشونت گراييده است.

در ارمنستان، دادگاه «واردان سدراکيان» به پايان رسيد و او را مجرم شناخت. وی متهم است که نقشه ای برای به کشتن رقيب خود در انتخابات ماه فوريه کشيده است. سدراکيان برای توطئه برای قتل «پارويير هايريکيان» که در ۳۱ ژانويه مورد سوءقصد قرار گرفت و زخمی شد، به ۱۴ سال زندان محکوم شده است.

در تاجيکستان، مقامات وزارت آموزش می گويند طرح تحقيق خانه به خانه را انجام خواهند داد تا ببينند اگر دختری در خانه محبوس شده و حق تحصيل از او گرفته شده، پدر و مادر او را مجازات کنند. شماری زيادی از دختران در سن ۱۶ سالگی و پس از پايان مراحل آموزشی ابتدايی و راهنمايی، ترک تحصيل می کنند. مقامات آموزشی می گويند به دنبال راه هايی برای مقابله با ترک تحصيل زودهنگام دختران هستند.

در غرب قزاقستان، ساکنان استان «مانگيستائو» چهلمين سالگرد تاسيس استان خود را جشن گرفتند.دولت محلی با برگزاری مسابقات شتردوانی اين رويداد را برگزار کرد که يکی از سنت های قديمی قزاقستان است که اين روزها به ندرت برگزار می شود.
XS
SM
MD
LG