لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۴

معرفی رامنی به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات آمریکا


آن رامنی، راست و همسرش، میت رامنی، چپ، در مراسم گردهمایی جمهوریخواهان در تامپا، فلوریدا
آن رامنی، راست و همسرش، میت رامنی، چپ، در مراسم گردهمایی جمهوریخواهان در تامپا، فلوریدا
در جریان گردهمایی بزرگ حزب جمهوریخواه که در تامپا در ایالت فلوریدای آمریکا در حال برگزاری است، «میت رامنی» و معاون پیشنهادی اش «پل رایان» به عنوان کاندیداهای اصلی حزب جمهوریخواه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شده و آرای کافی را به دست آوردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، شامگاه سه شنبه و در این گردهمایی نمایندگان منطقه ای و ایالتی حزب جمهوریخواه رای نهایی خود را اعلام کرده و به طور رسمی، آقای رامنی را به عنوان رقیب باراک اوباما، رییس جمهوری فعلی آمریکا معرفی کردند. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر امسال، سه ماه دیگر برگزار می شود.

گروه نمایندگان انتخاباتی جمهوریخواه همچنین از چارچوب این حزب برای حمایت از طرح موسوم به «حق حیات» و «کاهش دولت» خبر داده و گفت که کوچک کردن دولت، مخالفت با ازدواج همجنسگرایان و نیز مخالفت با سقط جنین در هر حالتی، حتی اگر در پی «تجاوز، زنای به عنف و یا حتی وقتی جان مادر به دلیل بارداری در خطر باشد» را اعلام کرد و گفت برای سقط جنین، هیچ گونه استثنایی قائل نیست.

پس از اعلام آرای نمایندگان انتخاباتی منطقه ای و ایالتی جمهوریخواهان، روز پنجشنبه به طور رسمی و طی مراسمی، نمایندگی و کاندیداتوری میت رامنی و پل رایان، اعلام خواهد شد.

گردهمایی یا کنوانسیون احزاب پیش از برگزاری انتخابات جایی است که مراسم رسمی درون هر حزب برای کسب حمایت، اعلام برنامه و اعلام کاندیداها اعلام می شود. گردهمایی حزب جمهوریخواهان در سایه گردباید موسوم به «آیزاک» که در حال گذر از منطقه است، امکان داشت تعطیل شود که اعلام شد با زمانی کمتر برگزار شده ولی آن را متوقف نخواهند کرد.

با این اعلام، به طور رسمی و به عنوان کاندیدای حزب جمهوریخواه، میت رامنی پس از نزدیک به چهار سال آماده سازی و تبلیغ و رقابت درون حزبی، کاندیدای این حزب می شود.

در میان حزب جمهوریخواه و دموکرات، نمایندگان ایالتی و منطقه ای هستند که فارغ از نتایج انتخابات درون حزبی، باید آرای خود را به کاندیداها اختصاص دهند. هر ایالتی تعداد مشخصی از افراد برگزیده درون حزبی دارد که آرای خود را اعلام کرده و به کانیداها اختصاص می دهند.

در روز اول این گردهمایی، آن رامنی، همسر میت رامنی به همراه کریس کریستی، فرماندار ایالت نیوجرسی که از حزب جمهوریخواه است سخنرانی کردند.

این گزارش می گوید سیاست های حزب جمهوریخواه مخالفت زنان، اقلیت ها و طبقه متوسط آمریکایی را به همراه دارد ولی سخنرانان هیچ یک به این موارد اشاره نکردند. خانم رامنی حتی به موارد مخالفتی که حزب جمهوریخواه با زنان و حقوق انفرادی آنان دارد اشاره نکرده و گفت که او و همسرش، به تمام زنان آمریکا احترام می گذارند.

این گردهمایی به مدت سه روز قرار است ادامه داشته باشد. پس از آن نوبت به کنوانسیون یا گردهمایی بزرگ دموکرات هاست که قرار است چندی دیگر، در ایالت کارولینای شمالی انجام شود.
XS
SM
MD
LG